Vi som försökt ett tag utan plus
Ni som gjort/gör IVF och har gjort FET: Har ni varit med om att äggen odlats vidare i 6 dagar inför infrysning? Jag trodde det var 5 dagar som var standard, men inte i vårt fall tydligen.
Ni som gjort/gör IVF och har gjort FET: Har ni varit med om att äggen odlats vidare i 6 dagar inför infrysning? Jag trodde det var 5 dagar som var standard, men inte i vårt fall tydligen.
Vad läser jag Jayt!? Får vi se en bild? Vågar man säga grattis? Jag gör nog det, GRATTIS!
Jayt: Man kan lägga in via mobilen om man har den nya appen!
Jayt: Jag ser och det är ju en jättefin stegring! Grattis! Hoppas fröet stannar nu!
Här är dagens test. Det tog ett tag innan det kom upp (men innan 10 minuter) så jag blev lite ledsen ett tag och tänkte att det kanske var ett tidigt mf. Vad tkr ni som ser det? Starkare än gårdagens?
Jag såg att nu diskuterade träning. Till mig har de sagt samma som till BaPumba, lyssna på kroppen, fortsätt att leva som vanligt. Som gravid är det extra nyttigt att träna då det är en tuff utmaning kroppen har framför sig, med både graviditet och förlossning. Dessutom så ger ju träning en massa "må bra hormoner". Men som sagt var, man måste lyssna på kroppen och man ska helst inte köra skiten ur en utan lyssna på kroppen och inte ignorera dess signaler. Själv så vill jag väldigt gärna komma igång med tränandet igen, men för mig säger kroppen ifrån. Korta, lugna promenader går bra, men minsta lilla ansträngning så kommer illamåendet som ett brev på posten. Ignorerar jag det så får jag garanterat ett möte med "Ulrik".
Jayt: Hoppas att det trots allt bara är en ofarlig blödning och att det lilla fröet håller sug kvar! Stor styrkekram till dig!
Bolltjej: Vid IVF räknar man äggplock som ägglossning. Så ta datum för äggplock och så räknar du 14 dagar bakåt i tiden och du får då dagen 1 för din cykel, oavsett var i cykeln du egentligen var i och oavsett hur lång cykel du brukar ha. I vissa beräkningsmetoder så räknar man BF utifrån senaste ägglossning och då är det bara att sätta in datum för äggplock där. Men i de fall där det beräknas från senaste mens så lägger man in datumet som är 14 före äggplock. Som i mitt fall så blev dag 1 i cykeln fyra dagar innan egentlig mensstart då äggplocket skedde redan på cykeldag 10. Hoppas att du hängde med i min förklaring
Sedan att man känner av molvärk och mensvärk efter återföringen är inget konstigt. Dels så kan progesteronet man tar ge sådana biverkningar, dels så är det inte helt ovanligt att man känner av mensliknande värk även när man är gravid. När jag väntade dottern var jag helt hundra på att jag inte var gravid då jag hade både mensvärk och känslan av att mensen skulle rinna till vilken sekund som helst. Den här gången hade jag ingen mensvärksliknande känsla eller känsla av att mensen skulle rinna till (vad jag minns) men däremot ville inte molandet efter äggplocket aldrig gå över. Så jag tror att man ska bör inte dra alltför stora slutsatser av eventuella symptom/uteblivna symptom, då det är så olika, även om det är lättare sagt än gjort
Mannen tyckte vi skulle göra ett test nu eftersom jag har typ har slutat blöda och för att mina bröst fortfarande ömmar och testet visade jättepositivt. Strecket kom upp på en gång och det var riktigt riktigt starkt, har aldrig fått ett så starkt förut. Vad tror ni? Kan det vara så att hcg bara inte har sjunkit? Borde det inte vara lite svagare streck iaf?
När jag fick missfall så tog det någon dag innan man kunde se någon skillnad på stickorna, men däremot så såg de på blodproverna att hcg sjönk
Funderingar över menscykel igen...om mensen börjar ena månaden runt 18 för att i nästa månad starta närmare 25....är den oregelbunden då?
Kanske är den här underliggande stressen som gör att mensen fllyttas några dagar hit 8ch och dit. ...