• Maramina

Vi som försökt ett tag utan plus

Jayt, glömde skriva att skönt att höra att du börjat må bättre! Snart så är ni igång igen och då får vi hoppas att plusset kommer för att stanna

• Maramina

En snabb uppdatering från mig och min sanslösa dag. Först tidig morgon ringer telefonen och jag får ett jobberbjudande. Några timmar senare ringer det igen och den här gången är det mer inom samma tema, dock inte erbjudande, än, men kontroll av referenser. Och slutligen telefonsamtal från kliniken, vi fick tre ägg till frysen!

• Maramina
    Joseeefiine skrev 2013-10-10 21:47:14 följande:

Vi har försökt bli gravida i 1,5 år nästa månad .. Har en muskelknuta eller chockladcysta som min gyndr beskrev det på vänster.. Men den ska ej påverka något.. Ska börja med pergotime på måndag! Hoppas hoppas!! Lycka till alla! Kämpa på!

Välkommen hit! Hoppas att ni får ett efterlängtade plus inom kort. Vart satt cystan?
  • Maramina

Grattis till en fin skörd BaPumba och så skönt att det gick förhållandevis smärtfritt! Hade de någon teori på varför mannens spermier hade problem? Har han varit sjuk eller något de senaste månaderna? Men jag måste ju säga att det är skönt att man kan ta till ICSI vid behov!

• Maramina
    Söndermarken skrev 2013-10-11 19:28:20 följande:

Jonjour: GRATTIS, hoppas pytte stannar.

Min fina mopsflicka fick 4 underbars valpar i natt. Har precis sovit en stund för att ta igen mig lite. Min man är bortrest i jobb men kommer hem ikväll så jag håller på att städa för vi skall ha husvisning i morgon. Man kunde ju ha roligare en fredagskväll men det kommer fler hoppas jag :)

Åååh, så underbart med valpar och då framförallt mopsar! De är ju så underbara och med så mycket personlighet!

Men, ska ni sälja huset? Varför ska ni det? Jag hade fått för mig att ni skulle bo där typ för alltid!?
  • Maramina

Calabalic: för mig kom blödningen/mensen 14 dagar efter äggplock, vilket är samma som jag brukar ha mellan ägglossning och mens. Månaden därefter så var den däremot försenad, men jag kommer inte ihåg hur många dagar. I och med alla hormoner och progesteronet är det inget ovanligt att den kommer tidigare, eller senare. Men oavsett blödning kan man fortfarande vara gravid och det är därför klinikerna vill att man testar på testdag oavsett blödning eller ej

• Maramina

Kanske 4a: Tack! Det känns skönt ned ägg till frysen, det måste jag erkänna. Nu har jag inte riktigt koll på om det ingick en återföring av de frysta i paketet vi köpte, eller inte. Annars så kostar ett återförande 11000kr. Men man får väl se som att det är småsummor i jämförelse med ett helt försök, och dessutom betydligt mildare för kroppen!

Det är ju typiskt att det ska bli osämja precis vid ägglossning! Men du, har ägget lossat under dagen så finns det tid inom dagen att "få till det"!

Kram på dig vännen, och oavsett om ni hinner med det eller ej så hoppas jag att ni snart är sams igen. Det är ju så tärande att gå omkring och vara irriterade på varandra!

• Maramina

BaPumba: Grattis till en stor, fin och bra skörd! Vad skönt att få några till frysen. Hur är det, ingår samtliga frusna återföringar eller hur är det med den saken?

• Maramina
    Inelg skrev 2013-10-13 18:16:46 följande:

Kikar in och önskar lycka till!!!
    (Är en gammal hängare i denna tråd. Orkar inte skriva och är periodare. Haha)

Är skälv i IVF karusellen nu och går på hormonerna. Äggplock på tisdag. Så vi får se hur det blir..;)

Vad roligt att höra av dig! Gör ni långa eller korta protokollet? Och hur har du mått av hormonerna? Hur har ultraljudet varit, var det många blåsor? Hoppas att plocket nu går bra och att det slutar med plus även för er
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus