• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Jaaa JZ, det är ju toppen! Vilken lättnad!

• Nellin

Jag kom på att jag ju testat med ett test som man ska ta först när det är BIM. Så nu testade jag med clearblue testa tidigt istället, som man kan ta fyra dagar innan.

Vad tror ni? Mannen ser strecket tydligt, precis som jag, fast min kamera är ju rätt dålig. Trixa gärna lite med bilden, den som kan. :)

• Nellin

Ja man ser ju verkligen ingenting på bilden. Men i verkligheten syns det tydligt, i vilket ljus som helst. Och det är ett brett streck, i samma färg som kontrollstrecket. Jösses vad jag hoppas att det blir starkare nu!

• Nellin

Kanske syns bättre under lampan då?

Hahahaha, märker ni hur gärna jag vill att ni också ska se det eller? :)
  • Nellin
    Em me skrev 2013-05-21 17:15:28 följande:
    Nellin, jag ser på båda! De kanske är olika från bild skärm till skärm, men ser de utan att behöva stirra! Dock är de ju svårt att veta om där är en skugga eller inte, blått och grått är ju ganska lika.. Testa ned digitalt på bim eller dagen efter:) håller tummarna så hårt jag kan! Tror det är din tur nu!!
    Åh, gör du!? :) Vad glad jag blir. Man känner sig lite mindre... knäpp, när någon annan ser också. Hehehe... Ja, jag får köpa ett digitalt och testa på lördag. Spännande!
  • Nellin

Em me, i verkligheten syns det tydligt att själva färgen är samma blå som kontrollstrecket. :) Men egentligen är det ju lättare med de test som är rosa.

• Nellin
    Maramina skrev 2013-05-21 17:43:24 följande:
    Jag ser något på både bilderna Nellin! Vi får hoppas att det blir starkare. Jag visste inte att CB hade känsliga test. Vilken känslighet har de och vad kostar dom?
    Roligt att du också ser! Jo, de har vanliga test, sen har de sådana som man kan ta fyra dagar innan BIM. Jag köpte två för 156 kronor på apoteket idag. 

Tack Ciccie! :)  
  • Nellin
    Maramina skrev 2013-05-21 18:28:14 följande:

Vad heter dom? Står det någonstans vilken nivå de mäter på?
    De heter ClearBlue PLUS, och så står det "testa tidigt" på paketet. Mäter från 25 mlU/ml.

Men nu kommer det blod. :( Rosa, klart blod. Upp som en sol och ner som en pannkaka. 
  • Nellin
    Maramina skrev 2013-05-21 19:10:02 följande:

Konstigt att se skriver så då borde de mäta samma som "vanliga" CB och även som de digitala i och med att även de mäter från 25mIU/ml. Men du ska väl inte ha mens än på ett tag väl? Det kanske är som Em me skriver en nidis. Är det mycket? Har ni haft sex nyligen?
    Nej det är inte mycket. Det är liksom rätt mycket rosa på pappret när jag torkar mig, och på trosskyddet är det ljusbrunt. Mensvärk och ont bak i ländryggen. I ländryggen har jag aldrig ont annars. Vi har inte haft sex nyligen. Jag försöker förbereda mig på att det är mens eller missfall på G, men hoppas ändå. Jag har ju släppt två ägg, som om jag har tur kanske det är därför - att kanske bara ett av dem har fäst och det andra "vill ut". Men jag vet inte. 
    Maramina skrev 2013-05-21 19:14:37 följande:
    Du har inget DocMorris apotek i närheten? De har tester som mäter från 10 mIU/ml (deras egna). För skulle det vara mensen som kommer nu, trots allt, och det är riktiga streck du fått, så kan du med ett känsligt test se om det verkligen har varit något och det kan kanske kännas bra att veta att du i alla fall kan bli gravid och att det inte var något falskt plus du har fått på testerna
    Jo det har jag. Kan kan köpa ett sånt i morgon. :)

Lillnosen skrev 2013-05-21 19:17:57 följande:
    Nellin - Jag ser tydligt strecket på båda bilderna. På andra bilden ser jag även att färgen är blå, inte grå :D Shit va spännande!!! För övrigt tycker jag vi får ta tag i den där fikan, om du fortfarande vill :)
    Ja det vill jag gärna! :)

• Nellin
    Em me skrev 2013-05-21 18:59:26 följande:

Ta inte ut nått nu! Behöver inte vara mensen! Håller tummarna att det är en nidis;)
    Tror det är för sent för nidis. Den kommer väl inte såpass nära BIM? Och särskilt inte efter att ägget varit fäst så pass länge att testen börjar visa positivt.

Får hoppas på känsliga slemhinnor eller att det beror på att jag släppte två ägg eller nåt. Det vore ju så nedrans typiskt om det inte ville stanna när vi äntligen lyckats få till ett plus. Men det finns ju ingenting man kan göra. Förutom att vänta, och hoppas. 
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus