• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Glöm att jag frågade, jag kom precis på svaret själv. Mitt pucko! Man kan tro att jag precis börjat med barnverkstaden, haha!

Hej Jenso! Vad har du planerat i helgen? Själv ska jag iväg till Bryssel och parlamentet på politikjobb. Kommer tillbaka på torsdag. Så vi hinner precis ta oss förbi ÄL innan jag åker. Jag ska passa på att vräka i mig belgisk choklad.

• Nellin

Åh är det idag JZs VUL är! Jamen, heja heja för tusan! Nu håller vi alla tummar för att det blir ett positivt besked.

• Nellin

JZ, det finns många kvinnor som bara fått ett ägg men som lyckats. Det behövs ju faktiskt bara ett och lite tur. Du har ju jättefin slemhinna som ju är bland det viktigaste. Heja heja, jag tror på det här!

• Nellin
    Jenso, klart vi ska få till en träff! Kommer du från Karlskoga från början? I så fall känner vi säkert till varandra. :) Kommer du bo kvar i England "för gott" så att säga, eller vill du tillbaka till Sverige? Förstår att det måste kännas tråkigt att din vän ska flytta tillbaka.

Jag bodde själv i Liverpool ett halvår, men trivdes aldrig och flyttade till slut hem igen. Jag är glad att jag testade, men ännu gladare att jag åkte hem, för det var då jag träffade mannen i mitt liv! :)

Kram på dig!

Och på er andra också förstås. 
  • Nellin
    BaPumba skrev 2013-05-10 16:03:29 följande:
    Jag åker gärna till Örebro på en ny träff! Låter ju smidigt eftersom ni är ett gäng som bor där, jag vill gärna träffa er som inte var med på Göteborgs-träffen. Och jag vill gärna träffa er som var med på Göteborgsträffen oxå, igen! Vad skulle vi kunna göra tillsammans i Örebro? Att gå på SPA tillsammans var verkligen kanon, det var ett väldigt avslappnat sätt att träffas på första gången. Finns det några bra SPAn i Örebro eller föreslår ni något annat?
    Det finns SPA här också. Och en mängd trevliga restauranger också. Och under sommaren har vi ju den fantastiska naturen. Det finns massor med saker vi kan göra. :)
    Vårväntanochlängtan skrev 2013-05-10 16:49:53 följande:
    Nellin: Jag testade ju Bdg (apriforce) första gången då jag även blev gravid. Slump eller inte vet jag ingenting om men har du inte provat innan kan det ju alltid vara värt att testa. Jag har prövat en gång till efter det men då gav det inte resultat. 

Och om det skulle bli en ny träff i Örebro så småningom så är jag precis som Bapumba mer än gärna med på den Glad
    Jag har testat apiforce flera gånger. Nu var jag mer intresserad av nattljusolja - för att få min slemhinna tjockare. Det ska tydligen vara bra för sånt och jag verkar ju lida av en himlans tunn slemhinna. Ska nog testa det nästa cykel, om jag inte lyckas den här gången. Fast det ska jag ju... lyckas alltså. Nu är det dags. Då blir det en februariunge och det vore väl kanon! :)

• Nellin

Det är väl klart du ska med ändå, Solrosen. Vi är ju här tillsammans för att stötta varandra på vägen mot graviditeten OCH igenom den. Och som BaPumba skriver, vi andra ska ju också vara gravida i augusti. :)

• Nellin

Nu ska jag tvinga mig själv att logga ut från Familjeliv och inte öppna sidan igen förrän jag är klar med det som jag faktiskt MÅSTE göra idag. Det är så lätt att fastna och jag har streckläst hur många bloggar som helst hela dagen, när jag egentligen skulle gjort något helt annat. 

Så nu är jag bannad härifrån tills jag är klar för dagen, men en lite sneak peak får jag göra innan läggdags.

Tills vidare vill jag sprida lite kärlek. Jag sitter här och känner mig allmänt positivt inställd till kommande veckor och månader. Jag har en bra känsla och massor med hopp. Jag väljer att tro att det är DEN HÄR månaden som det faktiskt händer, för mig och för fler av er. Jag tror att det kommer bli en vår och sommar full av en massa plus och växande magar här i tråden. Jag tror verkligen det.

Så nu kilar jag vidare till mina tråkiga måsten, samtidigt som min mage ser till att tillverka åtminstone en unge i detta nu. :)

Puss på er! 

• Nellin

Nu är måstena över för idag - eller klockan är helt enkelt mycket och jag ska sova. Såååååå jag kikar in här en sista gång. Thotis, det är klart du ska testa, om du tillochmed passerat BIM. Skriv så fort du vet, för jag dör ju av nyfikenhet!

Här molar det på ordentligt i magen sedan några timmar tillbaka, så jag anar att ägglossningen sker nu. Vi har legat i varje dag sedan i tisdags, två gånger idag och så kommer vi hinna med en gång i morgon och en gång på söndag också innan jag drar till Bryssel. Det lär ju räcka i alla fall. :) Resten är upp till moder natur, eller Gud eller vem fasen det nu är som pysslar med det där.

Heja heja! 

• Nellin

Men jösses Lillnosen! Ni har verkligen varit produktiva, hehe. Roligt att få pyssla och framförallt roligt när det blir klart och är sådäralldeles fint som man vill ha det.

Thotis, har du köpt nåt test?

• Nellin

Här molar det fortfarande på och jag är svullen och öm, lite som när jag blev överstimulerad. Jag kan liksom inte avgöra pm ägglossning har skett eller inte. Jag känner bara äggsläpp när det är från vänster, men nu ska ju båda släppa från höger.

Så vi får väl fortsätta rumla runt i sänghalmen idag och i morgon. Sen lär det ju vara över?

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus