• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Lillnosen: Om du nu ska avstå från att dricka så går det alltid att hitta på ursäkter. Du känner dig inte kry, ont i magen, äter penicillin för tandinfektion eller vad som helst. Det där grejar du!

• Nellin

72 dagar: Stort grattis! Jag blir genuint glad för din skull, till den grad att ögonen tåras. Fy tusan vilken härlig dag det är idag!

Pastell: jag måste också äta klara drycker och ja, piggelin går bra.

• Nellin
    Pastell1983 skrev 2013-02-14 16:19:11 följande:
    Nellin: Gud så bra att det funkar, har ingen energi alls även om jag känner mig kryare på sätt och vis. Så du går också på "diet", stackare! Hur länge ska du göra det? Hoppas du mår bra!

Jag vet inte riktigt. Läkaren håller fortfarande på och utreder. Avföringsprover och blodprover, ultraljud av diverse kroppdelar och olika diet. Man misstänker att mina hjärtbekymmer beror på att något är fel i magen, och man tror att magbekymren är något av följande: Inflammatorisk tarmsjukdom, gallbelastning eller blödande magsår.

Så förhoppningsvis hittar de snart rätt. Annars måste jag snart ner med en kamera i halsen och en annan upp i rumpan. Men först väntar provsvar och ultraljud av gallan.

Och du då? Är du lika orkeslös och smärtpåverkad som jag? Illamående och saknar aptit?
  • Nellin
    Pastell1983 skrev 2013-02-14 21:42:23 följande:
    Nej men usch vad jobbigt Dels att inte veta, dels alla undersökningar och sedan må skit. Stor KRAM till dig! Hoppas de snart hittar felet

Jag mår relativt bra ikväll, är väldigt öm fortfarande i nedre magen, aptit har jag och mår inte illa. Men får ju inte äta nått och får inte i mig nån energi knappt. Går ju på fasta kan man säga, men måste få i mig socker och salt.

Jag hoppas du slipper gastroskopin och koloskopin. Har gjort båda, måste tyvärr göra om koloskopin om några veckor sa de. Kommer få remiss. De ska kolla tarmfickorna. Blä!

Jag håller tummarna för att du får bli frisk och börja äta snart. Det suger att vara såhär slut hela tiden. Kram till dig!
  • Nellin

Förresten, nån här som vet om det är vänligen med lite lätt molande i livmodern flera dagar efter ovitrellesprutan och ägglossning? Alltså inte i äggstockarna utan som mensvärk typ, i livmodern, men väldigt lätt. Är det en vanlig biverkning eller ska jag börja hoppas?

• Nellin

Puss och kram till er alla! Hoppas ni får en fin fredag och skön helg. <3

Själv är jag på gott humör idag, trots magont. Jag har en bra känsla i kroppen. Ett hopp och en tro om att den här gången är vår tur. Jag vet inte varför jag känner så, och visst måste jag vara beredd på ytterligare ett minus, men jag bara tror att vi kan ha lyckats den här gången. Jag tror på den där sprutan, och på mina två dunderägg. Vem vet, kanske är försök 25 vårt försök nu!?

• Nellin

Själv är jag på gott humör idag, trots magont. Jag har en bra känsla i kroppen. Ett hopp och en tro om att den här gången är vår tur. Jag vet inte varför jag känner så, och visst måste jag vara beredd på ytterligare ett minus, men jag bara tror att vi kan ha lyckats den här gången. Jag tror på den där sprutan, och på mina två dunderägg. Vem vet, kanske är försök 25 vårt försök nu!?

• Nellin

Men! Jag skrev ETT inlägg, där jag dels önskade fin helg och berättade om min positiva känsla. Och så skickades två separata inlägg? FL är knäpp från mobilen

• Nellin

Hej på er! Vill bara skicka en massa energi, hopp och positiva tankar till er alla. Tappra kämparinnor och fina vänner!

Jag är extremt hormonstinn och antar att det är rester efter både pergo och ovitrelle, för jag är verkligen arg som ett bi. Jag tål inget motstånd och får utbrott på min stackars sambo hela tiden. Haha, stackarn. Jag ber om ursäkt gång på gång. Men jag kan leva med det, för jag vet att det är för en god sak.

ÄL+5 idag och jag tror inte det kan gå långsammare. Tänk att man är så otålig.

• Nellin

Pastell: Skönt att du sluppit. Jag mår illa, är frusen och trött. Och som sagt jättearg och blödig hela tiden. Har också haft lätt mensvärk senaste dagarna, men jag antar att det kan bli så av sprutan.

Men som sagt, det gör mig egentligen inget eftersom det är för en bra sak. Så lång väntanåbara när man går här och hoppas för allt i världen.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus