Vi som försökt ett tag utan plus
Följer.
Följer.
Jag och min man har en pojk tillsammans som föddes 2010. Vi har för 1,5 år sedan börjat försöka få ett syskon, utan resultat. Sonen blev till på första försöket efter p-piller (Yasmine). Efter sonen föddes satte jag i en p-stav. Som jag tog bort för flera år sedan! Min mens var till en början ganska regelbunden, men vi valde att vänta tills efter vi gift oss. Då började min mens komma mer och mer oregebundet.. äl tester visade oftast positivt, men mensen fortsatta att komma och ingen graviditet.
Eftersom vi har ett barn sedan innan har vi fått söka oss privat, där jag fick konstaterat PCO/PCOS. De bad mig att gå ner i vikt, så ska få träffa dem i December igen om ingenting hänt. Jag vet ju att jag kan bli gravid utan hjälp, men tror att det var tackvare p piller förra gången. Har lyckats gå ned 3 kg, men det går sakta! :( Vill bli gravid NU. Ska eventuellt få börja med pergotime före jul, annars efter jul. Hoppas det vänder! Inväntar mens imorgon, och jag tror den är på G... lika besviken varje gång...
Försöker läsa ikapp, vill önska er alla lycka till där ni står nu!
Själv har jag fått veta att jag har PCOS mest troligt, så ska gå ned i vikt fram till december, och sen få börja med pergo, Är skit nervös...
Vill ha syskon nu!
Dakine: Min mens har också sett väldigt olika ut från gång till gång. Hade en period då jag precis som du hade flera korta blödningar med bara 1-2 veckor mellan.