• sandrapersson

Stora fötter, vad har du för storlek?

Hej!

Vi tjejer med stora fötter!
    Vart köper du bra snygga klackar med storlek för mig som har 43? :/
    Som inte kostar skjortan bara för man har stora fötter!

Har kollat på sidor med killskor, de tar ju lätt över 1200kr för ett par simpla skor, det är ju hemskt!
    Men vad har vi att välja på? Max pris 500?? möjligt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stora fötter, vad har du för storlek?
  • LillaLady
    Rafael90 skrev 2011-12-19 15:43:19 följande:
    Mina fötter krympte från storlek 37 till 35 i samband med viktnedgång. Kan tillägga att det är lika svårt för mig att hitta skor nu som för er med stora storlekar Obestämd

Hur krymper dom i samband med viktnedgång? :S
    Vad intressant!!
    Dum spiro, spero
  • Rafael90
    LillaLady skrev 2011-12-20 09:30:45 följande:
    Hur krymper dom i samband med viktnedgång? :S
    Vad intressant!!
    Vet inte, de blev väl smalare antar jag Tungan ute
  • LillaLady
    Rafael90 skrev 2011-12-20 10:03:26 följande:
    Vet inte, de blev väl smalare antar jag Tungan ute

ja men de e väl längden som avgör storleken på skor? Tungan ute
    Dum spiro, spero
  • Rafael90
    LillaLady skrev 2011-12-20 11:25:19 följande:
    ja men de e väl längden som avgör storleken på skor? Tungan ute
    Jag kanske hade ankfötter innan då Flört korta men breda, sen lossnade lite fett från sidorna så de blev korta och smala.
  • LillaLady
    Rafael90 skrev 2011-12-20 11:45:40 följande:
    Jag kanske hade ankfötter innan då Flört korta men breda, sen lossnade lite fett från sidorna så de blev korta och smala.

haha, hur som haver så tycker jag det är rätt fascinerande hur fötter kan minska. eftersom mina också har gjort det.. haha xD
    Dum spiro, spero
  • finskaflikkan

Jag har lätt stl 41 i skor.
    Har platta breda fötter.. Som typ kalle anka så finns inte alls mkt att välja på
    Men men... Samma med stövlar... Jag har för breda tjocka vader så kan inte ha såna heller om dom inte slutar vid ankeln eller va de heter...
    Och nej jag e inte fet... har faktiskt gått ner men vaderna är LIKA stora som när jag vägde mer! Obestämd   

• MoonFlight

Jag har väldigt varierande storlek, vissa skor 39 medans andra har jag 42 på. Väldigt irriterande.

Gubben däremot han har svårt att hitta skor då har har 47-48...

• 111211717
    finskaflikkan skrev 2011-12-20 18:58:07 följande:
    Jag har lätt stl 41 i skor.
    Har platta breda fötter.. Som typ kalle anka så finns inte alls mkt att välja på
    Men men... Samma med stövlar... Jag har för breda tjocka vader så kan inte ha såna heller om dom inte slutar vid ankeln eller va de heter...
    Och nej jag e inte fet... har faktiskt gått ner men vaderna är LIKA stora som när jag vägde mer! Obestämd   
    Finns särskilda stövlar med breda anklar, kolla i ortopediska affärer (de tar in ett annat sortiment, jag menar alltså inte "ortopediska skor").
  • finskaflikkan
    111211717 skrev 2011-12-20 19:14:41 följande:
    Finns särskilda stövlar med breda anklar, kolla i ortopediska affärer (de tar in ett annat sortiment, jag menar alltså inte "ortopediska skor").

Jaha men de visste jag inte!!! Tack, ska jag genast kolla!!! Solig
  • Loriyana

Jag köper inte skor med klack...överhuvudtaget. Är fruktansvärt svårt för mig att hitta skor eftersom mina fötter är inte bara långa, de är otroligt SMALA också. Jag specialbeställer från ett företag i Storbritannien och det kostar ofantligt mycket :(

• 111211717

Finns en gammal tråd här på Familjeliv på samma tema, med en länk till en norsk sida, som har samlat alla möjliga länkar till skoaffärer i Sverige, England, osv. Kanske inom ett år tillbaka från idag...

• sandrapersson

Vad är det viktigaste när man kollar på klackar tycker ni tjejer?

Stil?( vad för stil skall det vara)
    Prislapp? ( max pris)
    Övrigt?

• finskaflikkan
    sandrapersson skrev 2011-12-20 20:43:33 följande:

Prislapp? ( max pris)
    Övrigt?

1. enkelt!
    2.  500kr.
    3. Passformen 
  • LillaLady
    sandrapersson skrev 2011-12-20 20:43:33 följande:

Prislapp? ( max pris)
    Övrigt?

helst lite rocker, men inte för mycket.
    1000
    sköna att gå i.
    Dum spiro, spero
  • Elins01

Jag "hade" storlek 41 fram till typ i år, med andra ord, förträngde min riktiga storlek som är 42. Gick runt med köttsår och blödde men tänkte det finns ju inga andra skor. Nu köper jag bara storlek 42 och det är så skönt, äntligen ha skor som passar! Dock är utbudet väldigt litet vilket gör att man känner sig fel och diskrimerad. Det finns faktiskt många som har stora fötter! Tillverkarna borde göra åtminstone upp till storlek 44, det är inte ovanligt alls om man är över 1.80 lång!

Kan även rekommendera BonPrix, de är BÄST och gör vissa skor till och med upp till storlek 44.

Kram på er alla storfotade men precis lika fina tjejer.

Svar på tråden Stora fötter, vad har du för storlek?