Inlägg från: Lampsken |Visa alla inlägg
  • Lampsken

Köttfria dagar i skolan!

Boosse skrev 2011-12-16 00:00:47 följande:
    Jag vet muslimer som enbart äter fisk. .
    Sant...
  • Lampsken

På min dotters skola får de kött 1-2 ggr i veckan annars är det vegetarisk kost som gäller... oftast lakto-ovo eftersom de har ostsåser, ägg till salladerna osv men det fungerar utmärkt, de får tom GRÖT med macka och plägg serverat 1 gång i v.... och middag äts då hemma.
    Här hemma äter vi kött väldigt sällan och OM vi äter kött är det kyckling eller fisk/skaldjur som gäller, annars är det väldigt mycket veggo.. även här lakto-ovo.

Skulle de slopa köttbullar eller annat kött i skolorna är det ingen panik och oftast serverar ändå skolorna kött av låg kvalitet pga middagspris/elev/dag. 

• Lampsken
    DJkillen skrev 2011-12-16 03:29:07 följande:
    Det var ett jävla tjat om muslimer. Är du rasist, eller?

Jag vet mycket väl hur fanatiska veganer eller vegetarianer kan vara. Jag har själv varit både vegetarian och vegan och var under den tiden religiöst övertygad. Jag har emellertid vaknat upp och insett att en varierad kost är det bästa (för min del var det hälsoproblem som ledde till uppvaknandet). Idag äter jag en del vegetariskt, men aldrig den typ av ersättningsprodukter som är negativa för hälsan. Korv ska innehålla kött. 
    antar väl att det tjatas så in i vassen om muslimer för deras halal-slakt och antigris som målas upp överallt och det kopplas till kött... såklart.
    Verkar som muslimer kopplas till allt nuförtiden... hmm skulle isf kunna säga jag vet judar som äter enbart fisk.... och deras kosher-mat. 
     har ändå inte med ämnet i sig att göra....
Svar på tråden Köttfria dagar i skolan!