Inlägg från: DJkillen |Visa alla inlägg
  • DJkillen

Köttfria dagar i skolan!

Jag tycker detta är trams och innebär att man försöker fostra barn till en livstil som i grunden baserar sig på djurrättsreligion och ingenting annat.

Självklart borde vi äta mindre kött än idag, men det finns ingen anledning att vi ska gå mot att helt sluta äta kött. Det bästa är att barnen får en varierad och näringsriktig kost. Visst kan man servera helt vegetariskt ibland, men då ska det vara riktiga maträtter och inte en massa ersättningsprodukter. Inget fel att till exempel äta ärtsoppa med pannkakor, men det är inte hälsosamt att proppa i barnen massa soja och qourn.

Det är gott med kött! 

• DJkillen

Om man hade tagit bort den vegetariska maten en eller två dagar i veckan då hade det blivit ett jävla liv på alla vegetarianer och vegan...

• DJkillen
    Boosse skrev 2011-12-15 23:52:03 följande:
    Jag tror inte att det är hälsosamt att "proppa" i barnen halvfabrikat över huvudtaget, oavsett om det är kött eller vegetariskt.
    Köttätare har så himla mycket åsikter om vegetarianer och veganer. Anser du muslimer vara tramsare också?
    Muslimerna tillåter såvitt jag vet mig att äta vad jag vill och försöker inte tvinga på andra grisfrikost. Att fixa mat till muslimerna är faktiskt inte så svårt.
  • DJkillen
    Boosse skrev 2011-12-16 00:00:47 följande:
    Jag vet muslimer som enbart äter fisk. Den som säger att det är svårt att fixa mat till en vegetarian är enligt mig väldigt trångsynt. Jag har aldrig försökt att tvinga någon att äta veganskt men jag har tappat räkningen över alla de som försökt att få mig äta kött.
    Jag vet inte vad folk är rädda för när de hör om köttfria dagar i tex skolan. Det är ju bevisa att det är hälsosamt. och vad jag vet är det inga vegetarianer som har tjatat för att få detta infört utan köttätare som inser hur häslosamt det är.
    Jag tycker att det är köttätare som är mest hysteriska när det gäller kost.
    Det var ett jävla tjat om muslimer. Är du rasist, eller?

Jag vet mycket väl hur fanatiska veganer eller vegetarianer kan vara. Jag har själv varit både vegetarian och vegan och var under den tiden religiöst övertygad. Jag har emellertid vaknat upp och insett att en varierad kost är det bästa (för min del var det hälsoproblem som ledde till uppvaknandet). Idag äter jag en del vegetariskt, men aldrig den typ av ersättningsprodukter som är negativa för hälsan. Korv ska innehålla kött. 
Svar på tråden Köttfria dagar i skolan!