Inlägg från: Elavela87 |Visa alla inlägg
  • Elavela87

Köttfria dagar i skolan!

Har ju redan köttfria matdagar... Denna vecka har vi fått rotsakspyttipanna som smakade apa och var helt jävla äcklig rent ut sagt. INGA barn åt den.

Och idag fick vi tomatsoppa med överkokta makaroner i som föll sönder när man petade på dom. Soppan smakade crap!

Ska de vegetariska alternativen smaka så jävla äckligt får det vara!

• Elavela87
    Pallas skrev 2011-12-15 21:57:50 följande:
    Jag har svårt att tro att de köttinnehållande maträtterna håller högklass i ert kök om de vegetariska håller så låg klass. Desto större anledning att dra öronen åt sig vad gäller köttet - vem vet hur de behandlar det hygienmässigt.
    Maten som serveras inom förskolor är under all kritik!
  • Elavela87
    Veladis skrev 2011-12-15 22:09:39 följande:
    Åjo, jag har jobbat på en hel del förskolor med riktigt bra mat! Mycket hänger på att maten lagas ganska småskaligt, på förskolan, och inte levereras som "cook-and-chill" från storkök. Det blir sällan bra!

På mitt gamla jobb lagades mat till den förskolan och grannförskolan. Underbar mat! Smakrik, doftrik, färgrik och genomtänkt. Fick två ggr/v, kött två ggr/v och vegetariskt en gång/v. Allt bröd bakades på förskolan också. Tänk att komma till jobbet/förskolan på morgonen och mötas av doften av nybakt bröd! Som sedan byts ut mot doften av en mustig grönsaksgryta.
    Synd att det inte serveras så överallt, för där jag jobbar kommer maten från storkök och schussas till olika förskolor inom samma distrikt.
Svar på tråden Köttfria dagar i skolan!