Inlägg från: Ari Gold |Visa alla inlägg
  • Ari Gold

Köttfria dagar i skolan!

Jättebra med köttfria dagar!

Det kött som serveras i skolan är dessutom undermåligt ur såväl kvalitetsaspekt som etisk aspekt. Att servera mer vegetariskt och istället betala lite mer för det kött man använder vore en bra lösning.

• Ari Gold
    LarsG1 skrev 2011-12-15 18:38:32 följande:
    Tänk OM! Det är massor av människor som tjänar på klimathotet, politiker drar in massor i CO2 skatt, den falska "miljörörelsen" WWF, Svenska Naturskyddsföreningen mm drar in MASSOR med pengar på detta påhittade hot. Bra att du tar upp källgranskning, som i de flesta frågor gäller "Follow the money"...

Som jag tidigare skrivit så omsätter detta spektakel 100-tals MILJARDER! Så visst finns det människor som tjänar oerhörda pengar på detta och har hela sitt upphälle uppbyggt på en bluff

Det är inte bara miljörörelsen som kommer fram till dessa slutsatser. Till och med de forskare som varit mest skeptiska har kommit fram till samma slutsatser när de undersökt saken: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3345&artikel=4760189

Idag finns det inte annat än ett perifert antal kufiska konspirationsteoretiker som tillbakavisar att klimathotet är verkligt. Ungefär lika många och lika seriösa som de som spanar efter ufon eller tror att jorden styrs av en sionistisk maktkonspiration osvosv,   
  • Ari Gold

Att svenska djur har det bra under uppfödningen är väl aningen naivt skrivet.

Vilka djur tänker du på då? Grisar i små betongbås som varken kan vandra omkring, lerbada, böka eller tugga hö (ungefär det enda grisar gillar att göra) eller hönsstora kycklingar som lever på motsvarande en a4-sidas storlek, stödmatas med antibiotika i förebyggande syfte och sopas upp med sopmaskin inför slakt?

• Ari Gold

Jag är inte vegetarian kan tilläggas, men det innebär fanimej inte att jag äter kött "med gott samvete". Då vet man ju inte vad samvete innebär om man påstår det. Jag äter kravkött med halvdant samvete och kött från småproducenter inom det egna kontaktnätet med rätt så bra samvete. ...och tycker att både jag och andra borde äta mer vegetariskt.

Svar på tråden Köttfria dagar i skolan!