Inlägg från: nike01 |Visa alla inlägg
  • nike01

Hjälp, min dotter har inga kompisar längre!

Hej!
    Läste just ditt inlägg.
    Fick igår ett mail fr min dotters 2 lärare om att vi ska träffas ang min dotters kompisbeteende i skolan mm.

Ditt inlägg skulle lika gärna kanna vara jag, det är så otroligt likt våran situation.Vår dotter går i ettan. Hon har visserligen fortf kamrater som vill följa med hem till oss och leka men det är alltid på min dotters iniativ och aldrig deras.
     Hon hamnar ofta i konflikter med kompisar.  Vi har vetskap om vår dotters bestämda sätt, envishet och gärna säger först och tänker sen.
    Att få veta vad som händer i skolan har varit svårt då hon sällan vill berätta, om jag frågar kan hon svara att mamma, det är lungt, vi har rett ut det där. Vi är vänner igen.
    Men jag känner ju själv att något är det och det gnager i mig. Jag känner mig som en dålig förälder som inte fått bukt med hennes ibland dåliga sätt men hemma är hon hur gullig och go men mkt betämd. Ibland undrar jag om det bor en liten tonåring i henne för att sedan bli liten och bedrövad. Jag bara undrar om ni har fått hjälp? Jag vet inte vart jag ska vända mig, min man har negligerat detta problem medan jag har varit på min vakt länge. Men nu förstår han nog att jag inte hittar på. Mitt problem är dessutom att jag inte vet vilka verktyg jag ska använda för att stärka henne i det sociala beteendet.
    Hur har det gått för er?

Svar på tråden Hjälp, min dotter har inga kompisar längre!