• Lovely f

Syr dem hela vägen upp i slidan, alltså inuti kroppen?

Jag undrar om det är vanligt att de syr inuti slidan efter förlossningen?
    Jag trodde att man bara sprack i själva öppningen och det bara är där de syr vid behov. Jag trodde inte att man kunde spricka inne i själva slidan...
    eller har jag fel?

• Svar på tråden Syr dem hela vägen upp i slidan, alltså inuti kroppen?
  • 0rion

jodå det kan man, jag blev sydd invändigt.

• Vickan I

Jag också, båda ggr.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & lillebror 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Lovely f

Ja då ser jag inte fel alltså, hittat en massa tråd den bit in. Tog det lång tid för dig att läka på insidan?

• Nyfiken gul

jag blev också sydd på insidan  och det var endast stygn på insidan., jag hade samlag två veckor efter senaste förlossningen och det kändes inget alls så jag antar att det läkte på en gång.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Lovely f

Oj två veckor efter. Har nu gått två veckor för mig och jag kan knappt sitta fortfarande, änn värre när jag ska kissa.

• ShutUp

Sex 2 veckor efter förlossningen? Snacka om supermutta!

• Ripichip
    Nyfiken gul skrev 2011-12-10 20:56:11 följande:
    jag blev också sydd på insidan  och det var endast stygn på insidan., jag hade samlag två veckor efter senaste förlossningen och det kändes inget alls så jag antar att det läkte på en gång.
    Är det bra eller dåligt att du inte kände något alls? 
  • Lovely f

Nej dom sa inte någonting om det var mycket eller inte. Men det tog flera timmar att sy och dom fick klippa upp och göra om och ta in mer personal för att titta på det. Hörde dem även säga att - var ska den här vara.... Men jag var ju fullt upptagen med min lilla bebis så jag frågade aldrig.
    Har haft jätte ont uppe i slidan senaste dagarna så jag tog en spegel och tittade och blev så förvånad när jag såg tråd sticka ut och så...trodde som sagt att man bara sprack i öppningen och var därför rädd att jag fått nån infektion. Men är säkert bara stygnen jag känner.

• Nyfiken gul
    Ripichip skrev 2011-12-10 21:05:49 följande:
    Är det bra eller dåligt att du inte kände något alls? 
    jag menar att jag itne kände av varken stygn eller att jag skulle ha spruckit/ha sår.

Sexet däremot var helt underbart och kändes precis som det skulle.
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • 0rion

jag fick en stor bristning och har "ont" vid sex idag ca 1 år efter. De sa att jag läkt fint.

• lindalina

Fick 3-4 stygn invändigt, sprack ingenting i melangården.
    Hade sex 2 veckor efter förlossningen och det kändes inget konstigt.

• mommytwo

Ja men denna tjej verkar ha gått sönder mer än några stygn. Ts, läs i din förlossningsjournal om du undrar. Annars är det bara att ta det lugnt och lpta det läka. Man kan bli sydd innanför också. Om trådarna börjar besvära kan du kontakta din Bm :).

My Baby K 091031
  • bernte82
    ShutUp skrev 2011-12-10 21:01:51 följande:
    Sex 2 veckor efter förlossningen? Snacka om supermutta!

Tungan ute
  • Sjömamma

Jo, det går att spricka sönder djupt inne i vagina och både muskler och vävnader kan skadas så det kan ta lång tid att läka helt. Jag hade mycket ont väldigt länge och känner av bristningen ännu  10 månader efter förlossningen.

Blev du sydd på operation av kirurg eller av barnmorskan?

Svar på tråden Syr dem hela vägen upp i slidan, alltså inuti kroppen?