Bältena är jättebra på mobin. De sitter tätt mot kroppen, är mjuka o följsamma. BältesKnäppet är lätt att knäppa. Barnet sover bra i stolen. Skitnöjd!
Har även en highway tror jag det är (den med höjbar nacke). Den rekommenderades för stora barn men jag fattar knappt varför. Min långa son sitter bättre i Desdutom blir jag dagligen galen av highwayen. Bältena är hårda o övervadderade med något jäkla liggunderlags-vaddering vilket gör dem knepiga att få över bröstet (de halkar ut på axlarna), de sluter inte tätt mot kroppen om barnet har tex en mindre jacka på under. Och bältet är hopplöst att knäppa, står minst dubbel så lång tid vid varje tillfälle o fipplar med detta, mycket störande! Dessutom sitter sonen lite väl upprätt o nästan framåtlutad. Ja, det finns sidonackstöd att luta sig mot, men huvudet faller ändå fram. Och det gäller ju alla upprätta stolar.
Allt detta jag klagar på är inte något problem på mobin. Den är bäst!!! Upplever inte heller att den är FÖR stor. Den sitter bra i både passat o v70 i baksätet bakom passageraren.