• ikkinilsson

Maxi cosi mobi -åsikter och tankar

Nu är det dags för oss att byta från babyskydd till bilstol. Vi har varit runt och tittat och egentligen fastnat för två stolar som sitter ganska bra i vår bil. Nu skulle jag vilja höra era erfarenheter av dessa stolar innan vi bestämmer oss Glad

De stolar vi fastnat för är:

Maxi cosi mobi (den som sitter allra bäst i bilen med tanke på lutningen)
    Brio Zento

Skulle gärna höra era erfarenheter och vad ni har för information om dessa.

TACK!

• Svar på tråden Maxi cosi mobi -åsikter och tankar
  • denimbee

kollade också på bilstol förut, tyckte att mobi verkade ta mycket plats i bilen pga lutningen. men den känns väldigt bekväm! för oss blev det britax multi tech 2

• mialee1

Vi har en Maxi cosi mobi och är jättenöjda med den. Dottern är 2,5år och lång för den åldern, men hon sitter bra i den och den kommer räcka ett bra tag till. Jag föll för den främst för att man kan reglera lutningen.Glad

• LNE

vi har en mobi och är supernöjda!!  rymlig, justerbar och värd varenda krona!

• IsaCMoJs

Vi har en mobi och själva stolen är bra men den tar mycket plats både framåt och åt sidan tycker jag, men har man plats så är det en bra stol!

• Zirup

Vi är också väldigt förtjusta i vår, har använt lutningsfunktionen mer än vad vi först trott. Dottern blev 3 i augusti och det finns fortfarande så pass gott om utrymme för benen att jag inte ser att det skulle vara några uppenbara problem med att ha den fram till hon blir 4-5 eller när det nu kan tänkas vara aktuellt för henne att sitta framåtvänd. Hade vi inte haft som krav att bilbarnstol nr 2 skulle sitta i mitten bak hade vi absolut köpt två stycken mobi.

• BettanB

Har också en mobi och vi är jättenöjda, dock tar den (som flera skrivit) väldigt mycket plats. Vi har den i framsätet och hade lite bekymmer att hitta ställen att sätta fast den, men sen fick vi hjälp av märkesverkstaden att fixa det. Förutom det är det bara plus; himla skönt att kunna ändra lutningen så enkelt, fixar det lätt med en hand medan jag kör.

I BettanMansion är sorgen randig.
  • Natasha76

Jag har Mobi och tio andra bakåtvända bilbarnstolar. Zento har jag hyrt några dagarna testat på två platser i två olika bilar men inte på samma plats som Mobi.

Jag föredrar Mobi av dessa två. Men Mobi passar antagligen bara i mitten bak eller i framsätet då den tar mycket plats. Zento är för rak i ryggen och har ett nackstöd som trycker fram huvudet och saknar stödben. Och är lite klumpig. Den tar också ganska mycket plats. Men jag tyckte ändå ganska bra om Zento. Här i Finland är den ofta på rea och ett billigt och ok alternativ. Men hiWay är definitivt bättre än dessa båda. Den tar mindre plats än Mobi och bekvämare och tar mindre plats än Zento. Men om Mobi ryms in är den kanske lite bekvämare än HiWay. Om den ryms. Det är mycket rum den kräver.

Svar på tråden Maxi cosi mobi -åsikter och tankar