Inlägg från: JaMA08 |Visa alla inlägg
  • JaMA08

Adoptera från Kina-väntetider??

Vi planerar att adoptera ifrån Kina via AC men har hört att det ska vara längre väntetider än 5år. Vad har ni hört som står i kö för barn från Kina????

• Svar på tråden Adoptera från Kina-väntetider??
  • JaMA08
    elsa77 skrev 2011-12-06 14:28:52 följande:
    Det stämmer nog hörde någon siffra om att det kunde öka till 7 år men det är nog svårt att säga..
    oj va lång tid! Fattar inte varför de ska ha så lång tid?
  • JaMA08

Okej, tack för era svar! Kanske ska fokusera på något annat land då för 7år är en väldigt lång tid att vänta.
    SN barn vet jag inte om jag är redo för, inget fel att adoptera dessa barn givetvis men frågan är om man som person orkar med att utsätta barn för operation mm när man lidit av sin barnlöshet så. 

• JaMA08

Har AC Taiwan?? Hur lång tid har dom? Vi funderar på Sydkorea men måste gå.ner i vikt först!

• JaMA08

Vi har köat hos AC sedan juni detta året, så det blir kanske 6-12mån långresor.vi står kvar! Kostar ju mkt att vara med på många!

• JaMA08
    Hjärtat längtar skrev 2011-12-11 23:11:05 följande:
    Jag skulle ändå råda er till att gå med i en adoptionsorganisation till. För att öka möjligheterna,och om ni vill ha syskon i framtiden Flört
    Är ett bra förslag men kostar mkt pengar bara!

Vi hade tänkt Colombia som land men min make är för gammal för dem, de har 38år och när de får ansökan är han 40år! Att jag däremot nästan är 5år yngre är inget de tar hänsyn till! Tråkigt men sant...
Svar på tråden Adoptera från Kina-väntetider??