• Fiina

OBS! Butik som tar nästan det dubbla priset!

Vill tala om för alla som handlar på My Baby i Torslanda att de tar hutlöst höga priser.

På en del varor tar de över 25 % mer än andra butiker.

EX:
    MAM´s flaskor á 260 ml kostar 59 kr på Ica men My Baby tar 95 kr!

Snacka om att lura sina kunder på pengar! Morr....

• Svar på tråden OBS! Butik som tar nästan det dubbla priset!
  • Fiina
    blubberer skrev 2011-12-05 12:39:40 följande:
    Du vet att det inte är tvång att handla i en viss affär va?
    Nej men kul när man handlar i en butik och man kommer till Ica och ser prisskillnaden sedan!!!

Visst man kan lämna tillbaka varan osv.
    Jag vet att de får sätta vilka priser de vill och att vissa butiker köper in billigare osv!
    MEN är man en liten butik så tycker jag och vet jag att man tjänar bra på sina stamkunder och om man då försöker hålla priserna ganska nära de stora kedjornas priser så säljer de mer.

Dessutom är ju chansen till merförsäljningen stor om någon kommer in och köper en flaska och ser något annat de tänkt på eller bara fastar för.

Jag tyckte ändå det var värt att tala det för man kan spara ganska mycket pengar på att välja vilka butiker man handlar ifrån.
  • Fiina

Inte samma priser men det finns ju gränser.

Ville ändå tipsa de som vill spara pengar det var det som var tanken!

• Fiina

Vissa babybutiker säljer flaskan för 70 kr vilket jag anser är mycket mer humant än 95 kr!

Detta var endast ett tips för att spara pengar och jag använde Ica som exempel för att flaskan finns där med.
    Men fine... Jag kan dra ett annat exempel
    När jag skulle köpa en bröstpump så kostade den ca 200 kr mer än i andra babybutiker och när jag skulle köpa babyvakt där så kostade den också ca 200-300 kr mer än i andra babybutiker.
    Kollade upp det och köpte ej till det priset. Men alla tänker inte på det och
    ni som tycker det är fel om att jag tipsar om att den butiken är onödigt dyr jämfört med andra behöver inte skriva!

• Fiina

Syskonen

Du förstår inte vad jag menar!!
    Jag menar inte att jag blir lurad utan att jag TYCKER de lurar folk på pengar när de gör så.
    Jag TYCKER det och därför tipsar jag andra som kanske ville spara lite pengar.
    Det betyder inte att jag inte förstår varför de gör så för det gör jag.

Har inte lagt mitt konsumentansvar på nån annan, skrev ju precis att jag kollat upp vad de tog för priser och att jag ej handlat till det priset.. men du läste väl inte det.....

Hur som helst så får jag tycka och jag får tipsa.
    Tycker det sista i ditt inlägg låter ganska nedlåtande när man läser det.

Svar på tråden OBS! Butik som tar nästan det dubbla priset!