Inlägg från: Jennilie |Visa alla inlägg
  • Jennilie

OBS! Butik som tar nästan det dubbla priset!

Fast ica tar alltid billigare då de får köpa in billigare ifrån sina grossister, de har andra avtal. Någonting vi fick lära oss nu då vi startat en butik. Det blir billigare för oss att köpa in vissa produkter från ica eller öb ist för å köpa direkt ifrån ett grossistföretag.

• Jennilie

Gränser å gränser, vissa varor kan man inte ens köpa in till sin butik för det priset ica säljer sina för. Säg att icas flaskor kostar 49kr/st i butik då kanske en liten butik får köpa in exakt lika dana flaskor förr 59-69kr/st plus 25% moms och då måste de ha ett högre pris för att tjäna på det. Om en liten butik skulle sänka sina priser på alla sina varor så skulle de inte kunna ha några anställda. Då det kostar enormt mycket att ha en anställd..
    Ica kan ha låga priser för det är så många som handlar där. Plus att ica kanske får köpa in sina flaskor för 29kr/st + moms dessutom. Och då tjänar ica lika mycket på sina flaskor som en liten butik gör på sina.

• Jennilie

Fast pressbyrån å statiol förstår ja inte, de har skyhöga priser och har butiker över hela sverige men de kanske får ta dyrt ändå..

• Jennilie
    Fiina skrev 2011-12-05 18:14:29 följande:
    Vissa babybutiker säljer flaskan för 70 kr vilket jag anser är mycket mer humant än 95 kr!

Detta var endast ett tips för att spara pengar och jag använde Ica som exempel för att flaskan finns där med.
    Men fine... Jag kan dra ett annat exempel
    När jag skulle köpa en bröstpump så kostade den ca 200 kr mer än i andra babybutiker och när jag skulle köpa babyvakt där så kostade den också ca 200-300 kr mer än i andra babybutiker.
    Kollade upp det och köpte ej till det priset. Men alla tänker inte på det och
    ni som tycker det är fel om att jag tipsar om att den butiken är onödigt dyr jämfört med andra behöver inte skriva!
    Det ar inget påhopp, försöker bara förklara varför ica är betydligt mycket billigare än små butiker.. och sen är givetvis vissa butiker dyrare än andra butiker. men ica kommer alltid vara billigare än en liten butik.
    Men just när det gäller priset på flaskan så beror det helt enkelt på inköps priserna..
    Däremot om du jämför olika små butiker så ja vissa tar mer än andra och vissa har mardröms priser
Svar på tråden OBS! Butik som tar nästan det dubbla priset!