Förälder över en natt
Hej!
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i över ett år och är väldigt lyckliga tillsammans. Vi bor inte tillsammans ännu, men planerar att flytta ihop till sen våren / nästa sommar.
Han har två små pojkar, 3 & 4år. Vi kommer jätte bra överrens och har gjort det sen första stund. Dom tjatar efter mig när jag inte är där och vi har jätte mysigt och roligt när jag är där.
Men vi har tagit det väldigt lugnt, för barnens skull. Så vi har inte ännu visat/talat om att vi är kära och vill vara med varandra. Men äntligen har vi kommit till den punkten där vi känner att det är på tiden. Som om drygt en vecka, alltså nästa barnvecka ska vi berätta för barnen.
Vilket innebär att jag kommer som bli "förälder" över en natt. Jag vet att jag aldrig kommer vara deras mamma, men jag kommer fortfarande ha ett stort ansvar. När vi släpper bomben, det är då det verkligen kommer dra igång.
Hur gick det för er som varit i liknande situation?
Jag kan säga att jag är både lycklig och livrädd på samma gång. Men jag antar att man växer in i rollen som bonusförälder.
Är så tacksam för att få höra andras historier :)