• Anonym

nybörjare på jobbet, inte bjuden på julbord :(

För två veckor sedan började jag arbeta deltid på ett litet företag. Igår hörde jag att de pratade om att skulle gå och äta julbord tillsammans med sina respektive... Jag frågade inget själv... Jag vet av min släkting som arbetar på samma ställe att det är företaget som bjuder. Känns konstigt, en ny människa i gruppen borde introduceras bättre...

Glömde de mig, sparar de på mig, ser de inte på mig som en i gruppen än?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-02 01:15
    Jag var så entusiastisk... Nu är jag inte lika glad till det nya jobbet, tyvärr.

Hur skulle ni reagera?

• Svar på tråden nybörjare på jobbet, inte bjuden på julbord :(
  • Anonym

det där känner jag igen, jag jobbade tre år på ett ställe, jag fick ej följa med på bowling eller julbord eller nått=(

• Anonym

det som hände mej var inte alls längesedan, typ ett år sedan, och det var varje gång om dom skulle spela bowling eller åka på after work, jag fick aldrig följa med och då skulle vi ändå vara som en familj=(

• Anonym

Tycker inte att det spelar någon roll om det är "tack för året som gått" eller liknande. Är ett bra sätt för företaget att få in den nyanställde i gruppen. När jag skulle börja mitt nuvarande arbete inbjöds jag till "räkkväll" med mina kommande kollegor för att få chansen att lära känna dem lite innan, mycket trevligt och välkomnande tycker jag. En mer eller mindre kan inte vara så svårt att få igenom...

• Anonym
    finskaflikkan skrev 2011-12-02 09:03:32 följande:
    Ska jobba min 3e dag idag på nya jobbet ch vart bjuden på min andra dag.
    Fick veta att de enbart berodde på att jag har en egen rad... Är vikarie i 6månader.... 
    Vad innebär "egen rad"?
  • Anonym
    finskaflikkan skrev 2011-12-02 11:12:32 följande:

Som andra redan skrivit, ett schema.. Jobbar som vik för en annan.
    Ok, har aldrig hört det uttrycket bara.
Svar på tråden nybörjare på jobbet, inte bjuden på julbord :(