• Anonym

Vad är ditt största bekymmer idag?

att de e kallt brrrrr

• Anonym

Att vi inte har sett till våra köksgrejer sen i mitten på oktober. Då menar jag ALLT det nödvändiga! Slevar, vispar, mått, rivjärn, osthyvel, potatisskalare allt!

Vi flyttade nämligen och mitt i allt så trodde både jag och sambon att allt i köket var tömt, jag kontrollerade allt UTOM just den lådan med alla grejer i för jag antog att den var tömd eftersom jag överlämnat köket till sambon, han antog att jag kollade alla lådor så han kollade inte öht eller tänkte på att tala om att han inte tömt den lådan (han hade tömt besticklådan och bara lämnat typ 2 gafflar, 2 skedar o 2 knivar, så varför skulle inte allt det andra vara nerpackat??)

Detta uppdagades andra dagen i nya lägenheten när jag packade upp allt. Vi bad en granne till oss att hämta grejerna och skicka hit dem. Han bad sin roomie att hämta grejerna. Sen skulle vår kompis skicka grejerna, sa att han gjort det men att det kom tillbaka.

Han sa att han skickade igen och skulle ge oss kolli nr.

Två veckor före jul så blev vi less och frågade roomien om han kunde skicka istället. Roomien kollade där han lagt lådan me grejerna, och jovisst låg de kvar där! Vår kompis har alltså INTE skickat, inte ens hämtat grejerna!

Roomien förstod för frustratation och skulle skicka så fort som möjligt. Jag sa att det är lugnt, bara du skickar i år (skämtsamt, men ändå seriöst, det var ju tre veckor kvar av året)

Frågade i lördags om han skickat än, men nä, det har han inte hunnit. Jag blir tokig! 

• Anonym

Roomien är dessutom arbetslös, så hur kan han inte hinna??
    Sambon låter mig inte köpa nya grejer heller eftersom "han skickar väl hit grejerna snart, onödigt att slänga dyra pengar så vi får dubbelt sen" 

• Anonym

Vi har alltså lagat mat med matskedar och vanliga gafflar när vi inte haft slevar eller stekspadar! Får köpa skivad ost också. Äggdelaren är ett minne blott, men den är inte livsnödvändig. Potatisskalare har jag faktiskt fått köpa mig en ny! Visp har jag lånat av pappa visserligen, men den vill han ju ha tillbaka.

INTE kul att göra potatismos med gaffel!

• Anonym

Att mitt jobb suger ap-pung och att det just nu är lite segt i min branch. Ge mig arbetsuppgifter som ger mig något att bita i! Pretty please?

• Anonym

Att min arbetsgivare sett till att mitt personnummer samt fullständigt kontonummer är på vift. De slår dessutom ifrån sig och menar på att "Det är helt ofarligt. Ingen kan göra något med de uppgifterna ändå."

• Anonym
    Anonym (hungrig) skrev 2012-01-10 17:16:41 följande:
    Att min sambo lämnat mig ensam hemma ikväll utan någon mat i skafferiet... Och inga pengar har jag heller själv så handla går inte. Är höggravid och kan inte äta... Rynkar på näsan Så dålig stil av honom... 
    Fast om du inte kan äta så gör det väl inget om det inte finns något att äta... 
  • Anonym

Att jag inte alls har lust att vara sjukskriven till 20 feb. Och att jag högst troligtvis inte kommer kunna jobba heltid efter det heller...

• Anonym

Att min son kanske inte är min sambos son.

• Anonym
    SHAKAWKAW skrev 2012-01-11 07:15:57 följande:
    Att jag, av någon dum anledning, inte kan sova mer än 3 timmar per natt.

Lider med dig, så hade jag det i våras, det är hemskt.
Svar på tråden Vad är ditt största bekymmer idag?