Inlägg från: cloudberry79 |Visa alla inlägg
  • cloudberry79

Vad är ditt största bekymmer idag?

Anonym (barnarov) skrev 2012-01-06 18:12:09 följande:
    Att killen jag spanat på knappt gått ut gymnasiet. Jag trodde han var lite äldre iaf, jag kan ju inte gärna stöta på en 20-åring när jag själv är 35, haha! Jag får hitta ett nytt offer ;)
    Min syrra har världens goaste kille som bara är 21, själv är hon 32 Det enda jobbiga är väl att det är svårt att få ett etablerat vuxenförhållande med någon som just passerat tonåren och inte alls är intresserad av villa, volvo, vovve när man själv är i den fasen av livet! Kör på du bara!
    If you love me - please don't feed me!
  • cloudberry79
    Biinzan skrev 2012-01-10 14:17:46 följande:
    Att jag är super trött och har ont i ryggen. Jag skulle kunna sova eftersom att dottern har somnat. MEN jag vill inte riskera att hon ramlar ur vagnen, så måste hålla koll hela tiden. Hon är en vilding när hon sover!
    Sätt liften på en mjuk filt på golvet eller bredvid dig i sängen
  • cloudberry79
    slinkywookie skrev 2012-01-11 08:52:09 följande:
    Hur for jag over mina kurspoang fran ett universitet till ett annat...
    Det borde ske automatiskt väl? Alla kurspoäng lagras ju centralt hos VHS, så andra universitetet ska kunna få upp dina tidigare studiemeriter om du ber dem kolla.
  • cloudberry79
    Anonym skrev 2012-01-15 23:45:05 följande:
    Jag fattar f*n inte hur jag ska få ungen att sova. Det spelar ingen roll om jag håller henne vaken HELA dagen utan middagslur som hon behöver, hon VÄGRAR sova på kvällen. Somnar hon på kvällen så vaknar hon efter två timmar och skriker. Nu har jag försökt natta henne i flera timmar, hon är så trött så hon gäspar, gnuggar sig i ögonen och skriker men sova? Inte faN.
    Välkommen till helvetesklubben! Lade sonen att sova klockan kvart över sju igår. Han hade inte tagit någon vila på dagen, så det borde gått fint och smidigt. Ha! Klockan åtta hade vi läst saga, kramats och allt borde gått fint vid det laget, men då började kvällens helvete. Det slutade klockan tio ungefär med hysteriskt skrikande fyraåring vs. trött och sliten mamma.
  • cloudberry79

Att jag hatar vår lägenhet och har insett att det kommer krävas antingen en hel del mer i sparkapital för att köpa bostad alternativt fem-sex år längre kötid för att få en bra lägenhet (har redan ganska många år, men råder det bostadsbrist så råder det...)

• cloudberry79
    Anonym skrev 2012-01-25 13:34:58 följande:
    Han har inte behövt välja mellan barnen och mig, dessutom skulle han aldrig behöva det. Men jag måste inte älska hans barn, för jag gör verkligen inte det och jag försöker inte skilja på pappa och barn heller för den delen. Jag står bara ut, fast än jag avskyr dom. Dom är så elaka, det stora barnet har adhd och slår vårat barn... krävs mycket energi att ha dom och jag orkar helt enkelt inte och absolut inte på nån semester!

Vilket var m i största bekymmer idag, att jag absolut inte klarar av att ha med dom på en utlandsresa! 

Lägg av och skapa din egen tråd istället, det här är en tråd för I-landsproblem. En fyraåring kan för övrigt inte ha diagnosticerad ADHD, så det kan du ju stoppa upp någonstans...
  • cloudberry79
    Mrs Meow skrev 2012-01-29 15:30:24 följande:
    att jag lider av grav pms och har en sjukt växlande bild på min omgivning...
    "Det blir bättre när du fått barn". Jo, kyss mig! Kanske får chansa med ett tredje, men då är det väl helt kaos istället.  
    För mig blev det betydligt värre, å andra sidan åt jag hormonella preventivmedel i många år innan jag fick barn, det gjorde att jag sällan kände av någon PMS. Nu är det däremot som att leva med dr Jekyll och mr Hyde i huvudet...
  • cloudberry79
    Anonym skrev 2012-01-31 20:39:53 följande:
    Enda gången man kan få det, med dom nya lånen, är om man har försörjningsstöd: och innan jag betalar csn så är jag över existensminimum, efter att jag har betalat så är jag under. Moment22 liksom... får välja mellan att betala å leva under existensminimum eller låta det gå till fogden.. å det senare känns ju bara som rena döden,s å det förra får det bli. Men tungt är det.. inte råd med tandläkare eller ens all vård jag behöver.. välkommen till dagens Sverige.

jaaa, att leva på studiemedel(trots barn) var fett i jämförelse med det här. Då fick man dessutom massor i studentrabatter över allt..    (fast jag började plugga för att jag var trött på att vara arbetslös, och ett par fick man vara lycklig och ha det ok iaf...)
    Nej, du kan söka nedsättning till trygghetsnivån (INTE nedsättning av synnerliga skäl, då krävs tex socialbidrag), då betalar du 5% av din beräknade årsinkomst.
  • cloudberry79

Se bara till att beställa rätt blankett, alltså inte den som heter synnerliga skäl utan den andra. Jag har haft nedsättning i flera år efter studierna, jag tror alltid det har funnits om man bara har haft rätt blankett

Svar på tråden Vad är ditt största bekymmer idag?