Inlägg från: Little Ms Chatterbox |Visa alla inlägg
  • Little Ms Chatterbox

Vad är ditt största bekymmer idag?

Att jag inte lyckades få fram alla papper jag skulle ha med mig idag. Ska söka en utbildning och behöver leta fram betyg från skolan. Om de ligger där jag tror så måste min sambon hjälpa mig för det är så mycket saker ivägen som jag inte klarar av att flytta på. Inget direkt tungt men jag är klen med värk. Samtidigt så vill jag inte be honom eftersom han jobbar em denna veckan, slutar kl 23.30 men ändå har ansvar för att få iväg 4 barn tidigt så han kommer knappt få någon sömn. Jag sitter på bussen in till stan och har minst 3 ärenden på var sitt väderstreck och tror inte att jag kommer hinna hem innan 17.00 så barnen måste vara på dagisl/fritids extra länge fast det egentligen är kortvecka för dom. Gnaget i mammahjärtat fast jag vet att de blir lämnade extra tidigt pga att de ska på teater och verkligen ser fram emot det här.

• Little Ms Chatterbox
    MrC skrev 2011-12-14 06:25:51 följande:
    Att jag inte kunde sova inatt pga ont i foten (hälsporre) och att min "att-göra-lista" är 2 km lång.
    Har du något för det? Alltså något ilägg i skon? Om inte så gå till en stor sportaffär och be om hjälp, det går att undvika hälsporre till stor del med rätt skor. Jag har ett annat fel med foten, en ner i kläm, Morton nånting och om jag inte har pilott så kan jag inte gå en meter, efter jag fick min pilott korrigerad så går jag entimmas promenader. 
  • Little Ms Chatterbox

Att jag råkade få handen i gips igår. Hade kallelse till ortopeden igår, var på röntgen i fredags och röntgade fötterna. Trodde ju givetvis att kallelsen till ortopeden hörde ihop med röntgen. Blev helt ställd när läkaren frågade hur det var med min tumme.
    -"Eeeeh, ja, jo den har jag väl ont i som vanligt..."
    Efter lite undersökningar och annat så säger läkaren att han ska ge mig en cortisonspruta och att man får en skena som man ska ha i 1 vecka.
    Ja-ha, visst.... Jag var kvar i det här ordet spruta, andas lugnt. Fokusera på andningen, in genom näsan, djupandning. Nyp i magen med andra handen så det inte känns.
    Skena sen visst, andas....
    Sprutan gjorde inte ont och jag andades så jag blev hög
    In på gipsrummet, VA!? GIPS??? Skena är väl... jag har ett handledssydd med skena i, fult grisrosa, karborreband och knarrar när man rör sig. Nä här ska tummen gipsas. 
    Allt över på 5 minuter och här sitter jag med ena handen i gips några dagar innan jul och har knappt gjort något alls för jag har varit så upptagen tidigare i veckan med många viktiga saker och nu när jag hade tänkt att sätta igång kan jag inte göra så mycket.
    Jag har 4 olika skador/åkommor i den här handen. 3 av dom blir väl faktiskt bättre med att vara i stillheten som blir med ett gips men önskar att det inte hade varit just i veckan före jul. 

• Little Ms Chatterbox
    Anonym (Lyan) skrev 2012-01-08 17:16:12 följande:
    Att det är julledighetens sista dag och imorgon måste jag gå till jobbet - så här tre veckor senare syns det dessutom att jag är gravid, vilket jag ville hålla hemligt några veckor till...
    Ääääh... Säg att det varit väldigt, väldigt god julmat och du har ätit massor
  • Little Ms Chatterbox
    Anonym (Lyan) skrev 2012-01-08 17:31:47 följande:
    Det är en plan faktiskt, hade det inte sett ut som att jag svalt en halv spädgris så hade det kunnat funka

Kan du inte jämna till det lite med en storkofta, kanske något som gör dig lite bredare om höfterna och kanske något som får dig att få dubbelhaka...
    Kan inte vara kul att klä ner sig men om man vill dölja det ett tag till så. Vilken vecka är du i? 
  • Little Ms Chatterbox
    Anonym (Lyan) skrev 2012-01-08 18:24:51 följande:
    Bara i vecka 16... Tredje graviditeten, så magen kom fort! Har lönesamtal nån gång mellan början av februari och slutet av mars, hoppas på att få en av de första tiderna!
    uuuwh! Lång tid tills dess...! Håller tummarna för dig att du får i början av februari och magen inte växer riktigt så fort på ett tag.
  • Little Ms Chatterbox

Migrän på gång Ett av barnen väckte mig tidigt och jag kunde inte somna om, sambon är ledig idag och var meningen att det skulle vara sooovmorgon.
    Barnet som väckte mig hade svårt att somna om och tillslut kläckte hon att det gjorde ont i örat så det bådar ju gott . Efter att hon fått Ipren så somnade hon om men jag låg ju fortfarande vaken och kände hur det började på bli ljuskänsligt i ena ögat och halva pannan kändes intryckt. Jaaa, va kul att det är fredag... eller inte.

Svar på tråden Vad är ditt största bekymmer idag?