• Runguska

Vad är ditt största bekymmer idag?

Att föräldradagarna snart är slut, kön till förskolan lång och ingen anställning finns att sikta. Dessutom "får" jag inte skriva in mig på arbetsförmedlingen för att jobba de få timmar jag skulle kunna förrän sonen är 1 tydligen. Men ja, ja vi får försöka skriva över dagar från min man till mig, synd bara att han inte ska kunna vara hemma med barnen. (Eftersom han har anställning och jag inte är det inget alternativ att han är hemma nu, då hans fp inte skulle baseras på lönen riktigt än)

• Runguska

Inget stort problem egentligen, men huvudvärk pga ägglossning. Ställer till det så jag inte kan sova.

• Runguska

Två att välja på - vet inte vilken pizza jag vill ha till kvällen eller det faktum att jag genomsvettig kommer in efter dryga timmens snöskottning bara för att se det börja störtsnöa igen... Nåväl, snön gör ju att jag får skotta och det förbränner kalorier så att jag kan äta pizzan, alltså är snön inte ett problem. Alltså - att jag inte kan bestämma mig för vilken pizza jag vill ha är största problemet för mig idag. Älskar dessa dagar då det är så enkelt, så förbannat enkelt. (Det gäller att ta vara på dem)

• Runguska

Dagens bekymmer är att jag är helt galet trött. Minsta sonen har fått tre tänder utspritt över 14 dagar så han har inte haft många bra nätter. Nåväl denna trötthet gör att mitt tålamod tryter lite och det är trist. Ändå har dagen flytit på bra men jag kände hur jag fick knyta händerna i ficken när
    Äldsta som inte slutata med blöja kom och drog en bajsblöja på golvet - jadet och trättheten är verkar vara dagens krux

Svar på tråden Vad är ditt största bekymmer idag?