Inlägg från: Anonym (Lyan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lyan)

Vad är ditt största bekymmer idag?

Att jag är gravid och börjar känna mig osäker på om jag verkligen vill behålla barnet. Inga sociala eller ekonomiska problem, men jag tycker så synd om det barn vi redan har som kommer vara tvungen att "dela" oss föräldrar med ett syskon. Sjuka tankar.

• Anonym (Lyan)

Att det är julledighetens sista dag och imorgon måste jag gå till jobbet - så här tre veckor senare syns det dessutom att jag är gravid, vilket jag ville hålla hemligt några veckor till...

• Anonym (Lyan)
    Little Ms Chatterbox skrev 2012-01-08 17:28:27 följande:
    Ääääh... Säg att det varit väldigt, väldigt god julmat och du har ätit massor
    Det är en plan faktiskt, hade det inte sett ut som att jag svalt en halv spädgris så hade det kunnat funka
  • Anonym (Lyan)
    Little Ms Chatterbox skrev 2012-01-08 17:38:12 följande:

Kan du inte jämna till det lite med en storkofta, kanske något som gör dig lite bredare om höfterna och kanske något som får dig att få dubbelhaka...
    Kan inte vara kul att klä ner sig men om man vill dölja det ett tag till så. Vilken vecka är du i? 
    Bara i vecka 16... Tredje graviditeten, så magen kom fort! Har lönesamtal nån gång mellan början av februari och slutet av mars, hoppas på att få en av de första tiderna!
  • Anonym (Lyan)

Har så många frågor efter gårdagens UL att jag inte kunnat sova inatt, det känns inte alls bra.

• Anonym (Lyan)

Imorse var största problemet att spolarvätskan i bilen fryst och bilen envisas med att larma om låg spolarvätskenivå, fast den är full.

Nu är det att bebisen i magen inte mår så bra, vi kanske måste avbryta. 

• Anonym (Lyan)
    Anonym skrev 2012-02-09 13:38:02 följande:
    åh... fyy... hur har det gått?? Och på vilket sätt mår inte bebisen bra? Stor kram!
    Vi får besked först onsdag nästa vecka, moderkakan verkar inte fungera som den ska och fostret växer inte i normal takt. De behöver göra flera separata mätningar för att vara helt säkra.
  • Anonym (Lyan)
    Anonym skrev 2012-02-10 22:48:49 följande:
    Åh, vilken vecka är du i? Min dotter växte inte som hon skulle, kom ut undernärd; men i "rätt" tid. Dom hade gjort en del fel å lyckats missat hennes tillväxthämning. Iaf bra när dom gör ordentliga undersökningar.. Håller en tumme hårt för dig och din bebbe.
    För tidigt. Hade det varit om tio veckor hade de kunnat ta ut en tillväxthämmad prematur, nu blir det helt enkelt ett avbrytande och förlossning i vecka 21 om mätningen visar på ingen eller liten tillväxt under två veckor.
  • Anonym (Lyan)
    Anonym skrev 2012-02-15 21:17:30 följande:
    Hur går det tjejen??? Tänkt på dig. *kram*
    Tack! Det har gått bra idag, fostret är fortfarande något mindre än vad det ska vara enligt senaste mens och första mätningen, men det är inom felmarginalen. Antingen har det växt ikapp eller så mätte de fel förra gången. Idag har flera läkare mätt och kommit fram till samma sak. Äntligen kan vi se fram emot resten av graviditeten!
Svar på tråden Vad är ditt största bekymmer idag?