Inlägg från: Anonym (!!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (!!!)

Vad är ditt största bekymmer idag?

Tog ut sonens medicin 1800kr som man gärna vill ha till annat.

Tröstade mig med en Hamburgare på MAX, dåligt val  Kände mig som en uppblåst kärring (eller det kanske är så att jag är det ändå).

• Anonym (!!!)

Att inte alla mina slavar gör det dom ska. Jätte irriterande.
    Vabar, Tar ledig eftermiddag för att spela dataspel, smitter tidigare för att det är ju fredag. 

Fick ta med extra hjälp idag för att det inte händer något annars. 

Extra hjälpen gjorde dok stor dåd.

Fick utmättningsbesked av kronofogden men det var bara en sak till, 5500kr mindre i månaden. Bra månad att börja dra, innan jul suck. Men det fixar sig. Det är ju ändå mina/våra skulder.

• Anonym (!!!)

Största problem idag.

Fungerar på om man kan säga upp folk med motiveringen  brist på sunt förnuft och att det är inte okej att rapa fisa och somna på arbetstid när man är i ett rum man delar med andra.

• Anonym (!!!)

Att jag sa Ja när jag borde sagt NEJ till svärfar.

Han vill att jag ska åka till IKEA, galning vet han inte hur svårt det är att handla där med dom problem som jag har.
     (Rörelseapparaten och ångest) . Bara för att han var där idag och inte kunde välja påslakan till barnbarnet.  Vi har inte IKEA i min stad heller så det skulle innebära en resa på 7mil.

Måste ringa upp han och säga att det inte kommer gå, jag får handla på jysk. 

• Anonym (!!!)
    Raggarbruden skrev 2011-12-15 12:10:07 följande:
    samma bekymmer som igår.. börjar fundera vad fan jag gav mig in på när jag anmälde.. (jag är anmälare o enda vittne i denna rättegång)

Det är bra med modiga vuxna. Heja dig.

Mitt största problem i dag är att jag ska träffa min pantade mamma. Antagligen träffas vi inte innan jul men någon gång i mellandagarna måste jag väl. Jag gör det kort i hennes hall, mer blir det inte.

• Anonym (!!!)

Största bekymret idag är hur jag ska kunna förmedla på ett bara sätt att världen är orättvis, Alla får inte lika många paket, alla får inte saker för samma summor och man ska vara nöjd för det man får och vara tacksam inför farmor. (till saken är att dom favoriserar dottern och sönerna får oftast inte lika värde saker. Har alltså inte med summan att göra utan känslan).

• Anonym (!!!)

Ska till min mamma på lunch, första gången barnbarnen vägrar åka med.
    Får med mig äldsta dottern på grund av att hon tycker synd om sin kusin.

Ingen vill åka för människan som kallar sig min mamma är inte frisk i huvudet. Men hon är en trevlig värdinna och lagar god mat. Det blir så skenheligt som att kliva runt i krossat glas. Det gör ont hela tiden men vissa steg är värre än andra.  

• Anonym (!!!)

Att jag vet en sak, men måste hålla tyst om den en hel månad. Oskyldig

• Anonym (!!!)

Måste få till ett bra tack tal till på tisdag. Första utmärkelsen skas ta emot. Så vanan finns inte.
    Fått till tre rader räcker det tro, suck.  

• Anonym (!!!)

Jag blev av med en fas 3a i dag, pågrund av att hon är sjukskriven. Hon är nu jätte ledsen för hon ville behålla sig plats och trodde att jag hade "kastat" ut henne. Men så är det inte. Är man sjuk längre än en månad så blir man av med plasten enligt AF. Annars kan jag ju sitta där och få ersättning för något som jag inte gör. 

Jag har lovat henne platsen åter när hon blir frisk om hon blir det inom ett år så att hon fortfarande finns i faserna.
    Ledsamt att göra någon ledsen om man inte gjort något för att förtjänat det. Det underlättar ju inte psykiskt för henne att tro att hon är bort vald. 
    Systemet är fyrkantigt. 

• Anonym (!!!)
    Anonym skrev 2012-03-05 19:28:45 följande:
    Det är ett sjukt system. Visste du att man inte får någon a-kassa efter fas3? Det gills inte som riktigt jobb så alltså ingen a-kassa efteråt om det skulle behövas. Min sambo har blivit helt livegen sedan han började på Fas3. Hans arbetgivare utnyttjar sina "anställda" (jag skriver "anställda" eftersom dem inte riktigt räknas som riktigt anställda) till max, får dem att jobba över jättemycket utan ob och har en massa konstigheter för sig, facket finns inte på det företaget så karln tror han kan göra som han vill. bla jobbar min sambo med ett dammigt jobb i en lokal där det inte finns någon fläkt. Det är lag på att det ska finnas fläktar i sådana rum med sådana uppgifter som min sambo gör så arbetsgivaren bryter mot flera lagar dessutom. Det är så himla sorgligt. Jag hoppas hon kan komma tillbaka sedan.
    Klart att jag vet, regelverket.
    Mina fas 3 are utnyttjas inte, utan dom gör det dom vill göra av dom arbetsuppgifter som finns.
    Din man ska prata med af om hur det bedrivs på hans arbetsplats. Här är dom jätte noga med allt sådant. 

Vi motiverar även till utbildning och att tordas se arbetsmarknaden på ett annat sätt. Många ser negativt på allt. Det ingår dok inte i min arbetsuppgift att leka coach. Men jag gör det gärna, för jag tycker folk ska ha framtids tro.
    Tjejen som blev sjuk har en svår sjukdom i botten så vi hoppas att hon blir bättre. Underbar människa som vi funderade på att anställa :(  Men sjukdomen är dödlig, men det är ju livet med.   
  • Anonym (!!!)

Tänkte skriva lite om dagen på jobbet, lite klag o så.
    MEN vad har vi för rätt att klaga när vi har underbara människor i tråden som kämpar med olika sjukdomstillstånd och barn med diverse sjukdomar. Vad är då lite skit på jobbet?

Kram på er som behöver det, sänder värmande kramar med hjärtan i, till er som behöver.  

• Anonym (!!!)

Idag är jag på botten och vänder. Fy vad jobbigt det är, men jag vet att jag kommer upp igen. Skönt att veta det ändå. 

• Anonym (!!!)

Min vän ligger på sjukhuset och jag sitter och funderar på om jag är en bra vän som inte åkt ditt än.

Det är 7 mil enkelresa. :( 

• Anonym (!!!)
    eulalian skrev 2012-04-29 12:32:08 följande:
    Anonym (!!!): man kommer långt med ett sms :) så personen vet att du iaf finns där. Sen kanske personen inte ens orkar med för mycket besök och uppskattar sms/telefon mer?
    Hon är uppkopplad på facebook så det är bättre än sms. Hon vet varför jag inte kommer, men det gör ont i mig ändå. :) 

Hon hade kommit om det var jag som låg där. :(

Svar på tråden Vad är ditt största bekymmer idag?