Vad är ditt största bekymmer idag?
Hmmm ... det var svårt att gradera. Men jag får nog säga tonåringens sjukdom, som tar så orimligt lång tid att utreda.
Hmmm ... det var svårt att gradera. Men jag får nog säga tonåringens sjukdom, som tar så orimligt lång tid att utreda.
Tonåringen. Sjuk. Utredningen går jäkligt sakta ...
Tonåringen igen. Hon fyller år, och jag skulle så gärna vilja att hon mådde bättre och fick ha en bra dag, men nej då. Hon är lika sjuk som vanligt ...
*Att 7-åringen är klar med penicillinkuren mot sin lunginflammation, och nu hostar hon bara mer för varje dag igen.
*Att tonåringen inte alls blir piggare av den "dundermedicin" hon fick utskriven.
Hmmm ... mellandotterns lunginflammation kanske? (Förbaskade mykoplasma-baciller!)
Mitt mest akuta bekymmer i dag, är att jag har 2 ungar ute på vägarna i blixthalkan. Med bussar som står stilla och lastbilar i diket, så känns det rätt olustigt ...
Dottern fick gallstensanfall av hostmedicinen hon fick mot lunginflammation (nej, man slutar inte oroa sig bara för att ungarna fyllt 18!).
Inga akuta bekymmer i dag. Dagens största bekymmer är i stället den där gnagande osäkerheten på om det fattas någon julklapp eller om jag är klar ...