• lövet2

Vad är ditt största bekymmer idag?

Hmmm ... det var svårt att gradera. Men jag får nog säga tonåringens sjukdom, som tar så orimligt lång tid att utreda.

• lövet2

Tonåringen igen. Hon fyller år, och jag skulle så gärna vilja att hon mådde bättre och fick ha en bra dag, men nej då. Hon är lika sjuk som vanligt ...

• lövet2

*Att 7-åringen är klar med penicillinkuren mot sin lunginflammation, och nu hostar hon bara mer för varje dag igen.
    *Att tonåringen inte alls blir piggare av den "dundermedicin" hon fick utskriven.

• lövet2
    Anonym (velig) skrev 2011-12-12 22:05:20 följande:
    Att sambon inte alls hade UVI som vi trodde först. Nu ligger han på akuten och de vet inte vad det är med honom. Han har feber och hans levervärden är höga fast han inte dricker speciellt mycket (en 6-pack öl i månaden och något glas whiskey då och då). 

Jag sitter ensam hemma med flera barn och önskar att jag skulle kunna vara inne på sjukhuset med sambon men vill ju inte lämna barnen heller.

Ska försöka lägga mig tidigt  så jag orka med hela natten om det är något barn som vakar i natt (det brukar någon av dom göra varje natt)
    Fy tusan! Hoppas de hittar felet och botar honom kvickt som sjutton! Inte kul för dig heller att sitta hemma med barnen och oroa dig ... *vet*
  • lövet2

Hmmm ... mellandotterns lunginflammation kanske? (Förbaskade mykoplasma-baciller!)

• lövet2
    Anonym (velig) skrev 2011-12-12 23:45:03 följande:
     Och hur gör man för att somna när halva sängen är tom?
    Man lyfter dit ett barn. Då kan det gå att somna ändå ...
  • lövet2

Mitt mest akuta bekymmer i dag, är att jag har 2 ungar ute på vägarna i blixthalkan. Med bussar som står stilla och lastbilar i diket, så känns det rätt olustigt ...

• lövet2

Dottern fick gallstensanfall av hostmedicinen hon fick mot lunginflammation (nej, man slutar inte oroa sig bara för att ungarna fyllt 18!).

• lövet2
    elinvd skrev 2011-12-15 22:26:48 följande:
    Att jag blir så förbannat hård i magen av järntabletterna jag måste ta. Obestämd
    Katrinplommonpuré är svaret! Finns bland barnmatsburkarna ...
  • lövet2

Inga akuta bekymmer i dag. Dagens största bekymmer är i stället den där gnagande osäkerheten på om det fattas någon julklapp eller om jag är klar ...

Svar på tråden Vad är ditt största bekymmer idag?