• Themis

Vad är ditt största bekymmer idag?

Att jag är sjuk och har deadline på jobbet och sonen är sjuk och pappa kommer inte hem på tio dar... :-P

I will smite all thy borders with frogs.--Exodus 8:2
  • Themis

Fortfarande huvet fullt av grönt slem.

• Themis
    Runa skrev 2011-12-01 18:38:30 följande:
    Bekymmer och bekymmer, men jag stör mig som *** på allt tjafs kring lucialinnen. Varenda år är det ett gäng kvinnor/damer/tjejer under 170 cm som klagar på att alla andra (ca 50% av damerna och 80% av herrarna) har för korta lucialinnen.
    Men men men....? Det måste väl finnas linnen till långa stjärngossar? Eller?
  • Themis
    Chazz Michael Michaels skrev 2011-12-02 16:10:12 följande:
    Att vi lär behöva nya värmepumpar för strax under 100.000 kronor inom kort.
    Aj fan, sånt gör ont!
  • Themis

Bokningen på vår efterlängade Londonweekend har inte gått igenom trots att jag blev uppringd och de var tvungna att fixa till våra namn som var för långa.

Har inte fått mailbekräftelse som utlovat och måste börja ringa om support på skiten om en kvart.

Bläää....

• Themis
    Anonym (Bullmamman) skrev 2012-01-09 16:28:11 följande:
    Att mina barn varken gillar pasta eller ris, couscous, quinoa.. så vi får oftast äta potatis..är trött på potatis..Guld i mun
    Klyftpotatis i ugn med vitlökssmör?
  • Themis

Vet inte hur hårt jag kan träna för jag gav blod i torsdags. Men det lär jag märka!

• Themis

Att jag hatar det jag måste göra 2/3 av dan.

Human body = 60% water, cucumber = 96% water Eating cucumber = 57.6% cannibalism Conclusion: Cannibals are 57.6% cucumnivorous
  • Themis
    Afterlife skrev 2012-04-28 07:49:44 följande:
    Min c-uppsats ska vara klar om två veckor och jag har väääldigt mycket kvar på den. Men jag är så lat att jag inte kommer mig för att fortsätta skriva...
    Jag hade gärna bytt...
    Human body = 60% water, cucumber = 96% water Eating cucumber = 57.6% cannibalism Conclusion: Cannibals are 57.6% cucumnivorous
  • Themis
    Anonym (Söndag.) skrev 2012-04-29 12:59:16 följande:
    Efter en jätteförkylning i ca 14dagar mådde jag någorlunda OK o trodde jag var på bättringsvägen.
    Ack fick jag.
    Befann mig 15mil hemifrån när det började göra enormt ont i ansiktet =(

Åkte till doktorn dagen efter - en jätte bihåleinflammation =/
    Har aldrig haft det förut så jag visste inte direkt vilken smärta jag skulle få heller.

Nu har jag käkat penecillin & värktabletter i 5dagar,, o hostar fortf grönt...

När -.- NÄÄÄÄR ska jag bli kvitt detta??!??!??!!  
    Om inte antibiotika har tagit på fem dagar borde du kontakta vården igen tycker jag, de flesta får rejäl lindring på 2-3 dagar. Har du fått rätt dos kan jag också undra?

För vanliga infektioner får man kanske 800 mg eller 1 g Kåvepenin några gånger om dagen, men en kraftig bihåleinflammation har jag fått dubbel dos mot, alltså sex st 800 mg tabletter dagligen.

OBS att jag inte är läkare, jag har bara haft bihålestrul i tio år själv och lärt mig på vägen.

Andra sätt att attackera bihåleproblem är t.ex. med

-Rinexintabletter som sväller av alla slemhinnor inifrån
    -Sköljspruta (Nasaline, säljs på apotek) som man kokar saltlösning till och trycker upp i näsans håligheter, jag har klarat mig från antibiotika i drygt ett år nu med hjälp av den.
Svar på tråden Vad är ditt största bekymmer idag?