Inlägg från: Lätt som en sommarfjäril |Visa alla inlägg
  • Lätt som en sommarfjäril

Tips på varma ridkläder till min dotter

Jag har själv ridit mycket som barn, fast inte på länge. Det var 15 år sedan jag slutade rida. Men nu har min dotter på 6 år som nyligen börjat rida och undrar vad hon ska ha på sig nu när det börjar bli lite kallare ute. Hon har idag vanliga knäskodda ridbyxor och konstläderridstövlar. Tjock tröja med möjlighet att ha säkerhetsvästen utanpå.

När jag var liten hade jag chaps som höll värmen bra, men det verkar ju inte vara något man använder längre :). Och säkerhetsväst fanns ju inte då så nu är jag lite ovan vid hur man kan klä sig på vintern. Hur gör ni med era barn som rider? Vad har de på sig?

• Svar på tråden Tips på varma ridkläder till min dotter
    Carisma95 skrev 2011-11-29 13:17:11 följande:
    annars finns det väl chaps nu för tiden också?
    Ja det finns det kanske? Det är bara jag som inte har sett någon använda det längre :) Har bara sett shortchapsen.

Stort tack för tipsen, säkerhetsvästen är ju ställbar med kardborreband så det borde väl funka med jacka under.

Oj vad många svar jag fått, tack alla gulliga!

Jo jag minns också att fötterna var svårast att hålla varma. Jag ska kolla upp det där med thermoridbyxor och islandsridbyxor. Hon är rätt känslig för sömmar som skaver så det tror jag är det smartaste alternativet.

Hon har bara ridit ett par månader på ridskola och de rider inomhus i ridhus. Än så länge är vädret milt men det lär väl smälla till och bli kiktigt allt snart.

Svar på tråden Tips på varma ridkläder till min dotter