• Sweetie 84

Skriva över bonusen på mig?

Sarah83 skrev 2011-11-26 14:04:17 följande:
    Ja, Det räknas väl som adoption. Tyvärr finns det ingen möjlighet för henne att skriva på

För att? Om det inte finns möjlighet för att skriva på och ge godkännande så går det inte. Såvida hon inte är avliden och pappan idag har enskild vårdnad.
  • Sweetie 84
    Sarah83 skrev 2011-11-26 15:14:34 följande:
    Låt oss säga att hon är avliden, hur gör man då?
    Då ansäker du om adotion med hjälp av din sambo. Vänd er till någon jurist för att få hjälp.
  • Sweetie 84
    Sarah83 skrev 2011-11-26 15:47:58 följande:
    Och vad gäller om hon är vid liv, men vi vet inte vart. T.ex att hon flytt utomlands på hemlig adress

Är hon vid liv måste ni/du ha ett goskännande.
  • Sweetie 84
    Thursday skrev 2011-11-26 15:57:30 följande:
    Eh nej, se ovan.

Eh jo, är ju precis vad det står...
  • Sweetie 84
    Sarah83 skrev 2011-11-26 17:06:56 följande:
    Jag kommer nog inte kunna få ett riktigt svar från här men av det ni skrivit så borde det gå att genomföra =)
    Vi kommer kontakta dem som har hand om detta inom de närmsta dagarna.  

Det skulle underlätta väldigt mkt i vardagen. Det gör stor skillnad fast det kan vara svårt att tro

Tack alla som hjälpt till {#emotions_dlg.flower} 
    Kontakta en jurist så får du rätt svar om hur ni ska gå tillväga. Själv tror jag det är svårt utan mammans godkännande (varför nu öht en mamma skulle godkänna en sådan sakg?)
  • Sweetie 84
    Sarah83 skrev 2011-11-26 19:44:35 följande:
    Jag tror inte att sambon skulle lämna mig med vilja! 
    Men som sagt, det skulle underlätta mycket i vardagen om jag stod som mamma på papperna bland annat om något skulle hända som du skrev.

Men är ni gifta?

Annars finns ju ett alternativ att du blir vårdnadshavare tillsammans med sambon över barnet.
  • Sweetie 84

Sedan kan man inte "skriva över" barn på någon, det är barn det talas om inte bilar

• Sweetie 84
    Sarah83 skrev 2011-11-26 19:58:41 följande:
    Nej, Vi är inte gifta men vi gifter oss nästa år!

Självklart vet jag att han inte är någon bil {#emotions_dlg.flower}
    Jag skrev väldigt tokigt men jag menade att skriva mig som målsman/vårdnadshavare. 
    Men sen fick jag svar här om adoption och tycker att det skulle vara ännu bättre om jag blir "godkänd" och när vi stämmer in på alla krav (T.ex att vara gifta)
    Jag tror att man måste ha varit gifta i några år för att få adoptera.
  • Sweetie 84
    Sarah83 skrev 2011-11-26 20:07:07 följande:
    Okej. Ja, Vi får väl vänta några år och försöka då  
    Jag är ju redan hans mamma men det skulle vara bra att ha det "bekräftat" på papper Hjärta

Nja, mamma och mamma. Så länge han har en biologiskt mamma så är du faktiskt inte hans mamma öht.
Svar på tråden Skriva över bonusen på mig?