• Novis mamma

Vi som funderar eller är mitt uppe i på att donera

Rockenrola skrev 2011-11-24 13:56:53 följande:
    Hej tänkte se om de finns fler där ute som går i tankar att donera ägg för att hjälpa andra som har svårt att bli gravida.

Jag har själv precis i detta nu stämt av ett datum då jag ska på första mötet inför denna process.
    Jag vet igentligen inte nått om processen men kommer få all information i januari när ja ska åka på första mötet.

Finns de fler som funderar,eller kanske redan påbörjat "behandlingen"???

Vore kul o få dela tankar och erfarenheter med er!
    Jag går och väntar på att få komma igång med att donera. På fredag ska jag få träffa läkare och kurator och jag hoppas att jag blir godkänd som donator! Blodproverna är godkända och klara iaf

Vad fick dig att vilja bli donator?
    ♥ Nova 101219 ♥
  • Novis mamma
    Rockenrola skrev 2011-12-16 20:08:58 följande:
    va kul o träffa nån som kommit längre än mig!

Min lillebror är gjord just på detta sätt men för snart 19 år sen o då va de inte ens lagligt i Sverige. Så han är "gjord" i London.
    Det är en av anledningarna,de har ju gjort att man är nära någon som inte kunnat få barn om de inte vore för donation.

Sen har ja även en vän som har svårt för att bli gravid o de gör att man tänker på det.

Längtar efter att se om ja blir godtjänd
    Det är så underbart att kunna hjälpa på detta sätt

Jag har ju varit hos läkare och kurator och fick i veckan brev hem om att jag är godkänd som donator! Känns toppen!
    Hade många fina äggblåsor, nästan det tredubbla mot vad "kravet" är för att kunna donera. Dock så måste dom ha stenkoll på mig under hormonbehandlingen så att det inte blir för mycket för min kropp. Det ska nog gå bra! 
    ♥ Nova 101219 ♥
  • Novis mamma

Knivskrik: nä det är inga krav med egna barn, men det är en fördel

♥ Nova 101219 ♥
Svar på tråden Vi som funderar eller är mitt uppe i på att donera