infertilitets utredning Norrbottens landsting
Godmorgon tjejerna!
Sunderbyn har inte resurser att ta emot utredning utan de får antingen göras på hermelinen, eller hos dr hassler. Då gör dessa två privata läkarna utredningen, remissen går tillbaka till Sunderbyn och skickas vidare till Umeå av en läkare där. Bered er på lång väntan, och dubbelkolla ibland om ni hamnat mellan stolarna (kan ske).
Hade jag gjort min utredning nu, hade jag valt dr hassler, tycker det är enkelt att du direkt får tala med en telefonist och min uppfattning är att hon är enklare att få tid hos.
När ni sen får komma till Umeå, så får ni först åka ner en gång för att gå igenom behandlingen, nästa gång så påbörjas behandlingen. Kom ihåg att spara kvittona från besöken- för ni ska få igen lire av resepengarna sen (skickas till boden, de papperna).
Börja häng i IVF/Inseminations trådarna, de har enorm kunskap, men ta vissa saker med en nypa salt. Det är också väldigt frustrerande människor som skriver där.. Nytt verkar vara att många med misslyckade ivfer oxh oföklarig barnlöshet åker utomlands och gör immunitetsprover, de görs tydligen inte i Sverige.
Lycka till tjejer, hoppas det går bra för er =)