• jordnöten

Barnkläder och skor i Thailand?

Åker om några veckor till Thailand.....men sonens (han är 11mån) sommarkläder är ju de flesta urvuxna. Visst går det att köpa på blocket och tradera och så......men tänkte höra med er som nyligen varit i Thailand om hur sortimentet är.....känns ju onödigt att handla en massa innan om det finns massor av kul.....

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Barnkläder och skor i Thailand?
  • Annacecilia

Vart ska ni? Det finns MASSOR av fina barnkläder i Thailand. På de mindre ställena kan du oftast hitta något marknadsstånd som säljer shorts och linnen/t-shirts billigt och på de större finns oftast varuhus. Vi köpte några (mkt färgglada) bomullsskjortor till sonen, som var lite svalare än vanliga trikåtröjor. Det finns även urcoola mini-thaifiskarbyxor som passade min 11-månaders. Ursöta!

Skor vet jag inte, tror inte det finns så mycket men å andra sidan behöver han nog nästan aldrig skor!

• trollnatt

det finns även super gulliga skor för småttingar i thailand fick av min morbrors fru som är thailänska som presis varit där och hälsat på sina föräldrar och köpte siden pyamaser till mina stora barn och massor till bebisen + skor i olika storlekar och bebisen kommer ju inte fören till sommaren tanken är i alla fall fin )) ha entrevlig semester.

• jordnöten

Vi har bara köpt flygstol till Phuket....men vi har tänkt åka till Koh Lanta bl.a.

Tack för ditt svar

• Annacecilia

I Ban Saladan på Koh Lanta finns en hel del mindre butiker som säljer enklare barnkläder. I en lite större långsmal butik i början av stan finns tom solskyddskläder för småttingar! Och sen finns massor av marknadsstånd! Så ska du dit behöver du absolut inte oroa dig för kläder. Vi använde nästan bara "thai-köpta" kläder till sonen när vi var på Lanta.

• väntar o längtar

Det finns massor av fina t-shirts och shorts som är kopior på Billabong, Diesel, O'Neil och en massa andra märken. Köpte några ursöta Billabongshorts till sonen som var exakta kopior som vuxenmodellen.

Nästa gång vi åker dit kommer vi inte släpa på så mycket t-shirts och shorts utan köpa på plats då det är rackarns billigt. Utan att pruta allt för blodigt så kunde man köpa 5 t-shirts för 500 bath av märkeskopiorna och kvaliteten är bra, mycket kraftigare än ex.vis HM. Shortsen kostade mellan 200 och 300 bath styck.

Vi bodde i lilla Karon, när vi var i Patong så var det lite dyrare. Å andra sidan så finns det varuhus med mer "vanliga" barnkläder till bra priser.

• jordnöten

Vad bra att få veta hur priserna ligger ungefär.......nu är det bara att pruta så hårt det bara går då....

• MammaMu76

Kom hem från Thailand igår!
    Jätte snygga set med t-tröja + shorts, adidas, nike etc för 40svenska kronar!! Finns överallt!! Räcker om du har med 2 ombyten. Köp resten där!! Ha det så underbart!! Jag lääängtar tillbaka...

• väntar o längtar

Ett måste att ta med hemmifrån är pyjamasar med långa ärmar och ben. Det såg vi inte så mycket av där borta.

• Rafrn37

Verkar bara vara positiva åsikter om Thailandskläder här, så vill bara slänga in en annan aspekt.. kläder köpta i Thailand (i synnerhet på marknader, men även i affärer) riskerar att innehålla stora mängder miljöfarliga och cancerframkallande kemikalier. Inget jag skulle vilja ha på mitt lilla barn. För att inte tala om de urusla förhållanden som råder på fabrikerna där de tillverkas. Det finns mörka anledningar till att det är så vansinnigt billigt. Ge era barn en hållbar planet istället för gulliga outfits❤️

• Anonym (Nya tider)
    Rafrn37 skrev 2025-01-31 08:35:08 följande:

Verkar bara vara positiva åsikter om Thailandskläder här, så vill bara slänga in en annan aspekt.. kläder köpta i Thailand (i synnerhet på marknader, men även i affärer) riskerar att innehålla stora mängder miljöfarliga och cancerframkallande kemikalier. Inget jag skulle vilja ha på mitt lilla barn. För att inte tala om de urusla förhållanden som råder på fabrikerna där de tillverkas. Det finns mörka anledningar till att det är så vansinnigt billigt. Ge era barn en hållbar planet istället för gulliga outfits❤️

Jag tror att medvetenheten om detta är mycket större nu än vad den var för nitton år sedan.

Det finns ju inga tidsmaskiner, så att man kan åka tillbaka och varna, men vi får hoppas att TS son ändå vuxit upp till en frisk ung man.
  • Rafrn37

Men oj, kan inte se att tråden är så gammal😂 skumt. Jaja, google ledde mig hit, så den kanske leder fler hit i realtid😆

Svar på tråden Barnkläder och skor i Thailand?