Anonym skrev 2011-11-22 16:02:47 följande:
Vi har en 3 åring + att jag är gravid nu. Vi har väl sex en gång i veckan, i bland mer och i bland mindre. Nu i slutet av graviditeten har de bara blivit 3-2 gånger i månaden då man inte känner sej allt för sexig just nu.
Är man trött och sover dåligt så är lust de sista man har. Om din sambo vill ha mer sex så kanske han kan ta hand om lillan/lillen om nätterna när han/hon vaknar så du får sova mer och kanske åter få lite kraft och lust. Han kanske kan fixa med middan och duka av och även natta barnet så du får vara i fred ett tag. Avlastning är vägen till mer sex, i alla fall när de gäller mej ;)
Precis, är man trött så har man inte lust! I alla fall inte jag. Det jobbiga är att lillen inte låter pappan natta eller ta nätterna, är det han som kommer så skriker han ännu mer och tystnar inte förrän jag går dit. Middan gör jag gärna för då är han med lillen, då får jag en paus där. Jag hoppas bara lillen börjar sova bättre snart, för det skulle göra all skillnad på humör och mående, för oss båda :)