• mammatillnovalie

Tips på aktiviteter på möhippa?

Hej!

En utav mina bästa vänner ska nu ha sin möhippa den 10 dec. Jag & en till tjej har fått äran att vara brudtänor och vi ska nu planera möhippan. Eftersom det är i en månad då man lägger ned mycket pengar på julklappar osv så vill jag inte bara hitta på saker som kostar massvis med pengar.

Vi har bestämt två aktiviteter hittills (sådana som kostar pengar) och det är poledancing och sedan hockey. Då är vi uppe i över 500:- plus att det blir utgång + alkohol. Jag tycker inte att det borde spela någon roll hur mycket pengar man lägger ut, jag tycker att det är huvudsaken att dagen blir rolig och lyckad!

Därför är jag den som vill vara mer påhittig med saker som man kan ordna själv helt kostnadsfritt!
    Jag vill gärna ha massor av tips, dela med er av egna erfarenheter också :) 

• Svar på tråden Tips på aktiviteter på möhippa?
  • MissOlsson

Tyckte det verkade vara roliga aktiviteter.
    En möhippa vill man ju gärna ha som något speciellt och något man inte gjort tidigare(så önskade jag min möhippa iallafall och fick det också) och det är ju trots allt bara EN gång i livet som man förhoppningsvis gifter sig
    Ska man göra något extra roligt så kostar det mesta idag tyvärr.

Vad gillar hon som ska gifta sig? Det är ju ändå det som är det viktigaste.

• mammatillnovalie
    MissOlsson skrev 2011-11-18 20:49:57 följande:
    Tyckte det verkade vara roliga aktiviteter.
    En möhippa vill man ju gärna ha som något speciellt och något man inte gjort tidigare(så önskade jag min möhippa iallafall och fick det också) och det är ju trots allt bara EN gång i livet som man förhoppningsvis gifter sig
    Ska man göra något extra roligt så kostar det mesta idag tyvärr.

Vad gillar hon som ska gifta sig? Det är ju ändå det som är det viktigaste.
    Ja, hon gillar ju hockey väldigt mycket och det ska vi ju gå på då på kvällen :) Tror även att den andra brudtärnan skulle fixa ett bås som vi kunde sitta i istället för på läktaren.

Hon är ju mest sportintresserad. Jag tror att hon skulle uppskatta det mesta, faktiskt. Hon är lite äventyrlig av sig :) Men jag tänkte att man kanske kunde fixa lite frågesport. En annan tanke jag hade, man kan ju ha med en liten "förnedring"s del också. Om man skulle ställa henne i ett köpcenter med en skylt som det står något roligt på och ha en insamlingsburk som folk kan lägga ned lite pengar i :P

Javisst vill man göra den så minnesvärd som möjligt men man måste ju även ta hänsyn till ens ekonomi. Speciellt jag som har barn (jag är den enda av alla som ska vara med som har barn) och då vill man inte göra av med hur mycket pengar som helst när man inte har så jätte mycket.

Jag kan bara gå till mig själv och det skulle absolut inte vara nå krav på min möhippa om att göra saker som kostar pengar. Folk får gärna hitta på saker själva, huvudsaken är att man är tillsammans, har roligt och att det blir ett minne för livet :) Lite så jag tänker.. 
  • GrönaDruvan

Åk hem till någon efter aktiviteterna och innan utgången och ha lite "hemmaspa". Någon lägger ansiktsmask, någon fixar med händerna och någon med fötterna..tror det finns krämer till det med! På h

• GrönaDruvan

.....på hennes o Mauritz. Till det en god drink eller vin och lite tilltugg! Det gjorde vi på en möhipppa och det var uppskattat! Lite som en förfest innan utgången!

• MissOlsson
    mammatillnovalie skrev 2011-11-18 21:35:58 följande:
    Ja, hon gillar ju hockey väldigt mycket och det ska vi ju gå på då på kvällen :) Tror även att den andra brudtärnan skulle fixa ett bås som vi kunde sitta i istället för på läktaren.

Hon är ju mest sportintresserad. Jag tror att hon skulle uppskatta det mesta, faktiskt. Hon är lite äventyrlig av sig :) Men jag tänkte att man kanske kunde fixa lite frågesport. En annan tanke jag hade, man kan ju ha med en liten "förnedring"s del också. Om man skulle ställa henne i ett köpcenter med en skylt som det står något roligt på och ha en insamlingsburk som folk kan lägga ned lite pengar i :P

Javisst vill man göra den så minnesvärd som möjligt men man måste ju även ta hänsyn till ens ekonomi. Speciellt jag som har barn (jag är den enda av alla som ska vara med som har barn) och då vill man inte göra av med hur mycket pengar som helst när man inte har så jätte mycket.

Jag kan bara gå till mig själv och det skulle absolut inte vara nå krav på min möhippa om att göra saker som kostar pengar. Folk får gärna hitta på saker själva, huvudsaken är att man är tillsammans, har roligt och att det blir ett minne för livet :) Lite så jag tänker.. 
    Ja absolut.
    På min möhippa så var det några som var med under halva dagen tex eftermiddag/kväll pga ekonomiska själ(har varit på flera möhippor där folk gjort så) och då har alla varit nöjda ändå på något vis
  • Husmusen76

Åh så himla kul att planera möhippa Skrattande

Vi hade en möhippa för en granne i somras. Tjejen som skulle gifta sig är inte så förtjust i att stoja och synas, så vi hyrde en mysig stuga, drack drinkar, lagade mat ihop, spelade spel  och skrattade så att vi hade ont i magen.
    Kostade inte så mycket och alla var helnöjda med helgen. Vi är alla småbarns föräldrar så man hinner ju inte med att umgås på det sättet just annars.

Vi plockade tips från:  http://hippan.se 

Hoppas ni får en grymt kul dag! Skål

• mammatillnovalie

Tack för alla tips! :) Vi har nu lagt ihop ett schema för dagen. Vi får det inte att gå på under 1000:- per person så sammanlagt kommer möhippan gå på 11.000:- eftersom vi delar det på 11st. Nåja, det får väl gå. Dock har jag svårt att tro att alla kommer kunna gå med och jag kan INTE lägga mer än tusen kr. Det är vad jag fått ihop efter alla jul utgifter osv.

Vi kommer kidnappa bruden på morgonen. Det är vi två brudtärnor som ordnar det. Så vi kommer vara iklädd rånarluvor och ha helsvarta kläder. Vi kommer heller ej prata så hon inte vet vilka det är. Därefter får hon en lapp där det står vad hon ska packa ned. Efter det får hon kläder som hon ska sätta på sig :P
    Ögonbindel & sen in på ICA Maxi och handla (hon ska vara ensam i sina urlöjliga kläder;) efter det in till Gävle.. Där ska hon få gå med en skylt på sig som det står "Kram 10kr, Puss på kinden 15kr) och hon ska gå fram till folk för att be om dessa pussar och kramar ;) Det blir en snabb lunch och fortsätter sedan med att hon ska gå runt med en bok som vi gjort där folk ska skriva i vad som är det ultimata för ett lyckat äktenskap.

Efter det blir det iväg till dansen, poledance var det tänkt men vart Pussycat dans ;) 1 timme håller det på, vi blir bjudna på ett glas champagne när vi kommer. Direkt efter det iväg till hockey (som bruden älskar) och det håller på i ca 2 timmar. Hem till en tjej och fixa i ordning oss snabbt som tusan (har 1,5 timme på oss) och sedan iväg på restaurang och käka.

Hem till tjejen igen, förfesta & ha frågesport om brudens blivande make. För varje poäng tjänar hon 1 minut i "manlig tid", hon kommer förmodligen tro att det är en strippa. Fast det är en massör som kommer :) 14 frågor, får hon 14 rätt så vinner hon alltså 14 minuter massage tid :) Direkt på plats!

Efter det är det utgång :)

Tycker ni det låter bra och roligt? :D 

• Badfantasten

Alla deltagare på möhippan slår in en liten gåva till henne som representerar den son köpt paketen. . Paketen läggs i en hög och hon gissar vem paketet är ifrån (billigare paket). Rolig liten lek medans man dricker gott!

Låt henne rita en tavla. Hon ska rita av hennes och den blivande mannens liv. Detta blir fint att ställa på presentbordet sen

Svar på tråden Tips på aktiviteter på möhippa?