Inlägg från: Magriffe |Visa alla inlägg
  • Magriffe

lekhage till 2:an?

Har haft hage till ettan (och kommer säkert ha det till tvåan som kommer i maj) jag älskart!
    Mycket praktiskt och underlättar små vardagliga saker som ett toabesök, att bädda om en säng, laga lite mat etc. Det är ju ingen "förvaring" utan mer som ett "skydd" tänker jag. Superskönt att inte ha en krypande/hasande bebis runt fötterna när man ska hälla av pastavattnet ex. Och det kan väl vara skönt för lill att "vila" lite från syrran? ;)

• Magriffe

Jag spar oxå på min rygg, den är heeeeelt paj eftr foglossning med nr 1 och aktiv nu under graven med nr 2. Använt sjal, funkar toppen, men skulle inte våga ha på mig när jag lagar mat. Vill inte ha barn/bebis nära spisen elr heta grejer alls. Ser som sagt hagen mer som ett skydd än en bur. :) kanske kan du hitta en billig på blocket? Om du kännet att du inte vill lägga ner så mkt pengar. I våras hadde jag hgen ute på gräset hos mamma på landet, la ut ett stort lakan, ställde hagen på, monterade prasoll, ner med favorit leksakerna, på med radion, lad mig bredvid hagen o solade o läste. Vi hadde jättemysigt! :) glad mamma o glad bebis. Istället för att hon skulle hasa runt o av filten, ut i gräset, äta allt och blir sur när jag lyfte tillbaka henne på filten.

Svar på tråden lekhage till 2:an?