Utmanas "tidiga" barn bra i skolan eller blir de uttråkade?
Det var en intressant tråd, sparar för framtida bruk.
Jag har samma minnen när jag ser tillbaka som TS, jag tyckte det var tråkigt, hade aldrig fel i stavning, glosor eller ordförståelse. Nu blev jag inte straffad med att läsa matte extra istället. Men jag minns att jag tyckte det var skit trist i skolan allra helst i lågstadiet när alla andra lärde sig alfabetet, räkna plus och minus och lärde sig klockan, allt sånt som jag kunde innan jag började skolan. tror min räddning blev att läsa böcker och alla pysselböcker och korsord som min mamma jagade fram åt mig. Det var samma med engelska, när alla i trean började lära sig det, så talade jag redan lite engelska, för även det hade jag lärt mig innan osv. Räddningen blev att lära mig det ännu bättre, genom att jag inte fick tala svenska med familjens engelskspråkiga vänner utan bara engelska, sen engelska böcker och engelska korsord.
Idag tycker jag allt lyser med sin frånvaro, jag är högst medelmåttig på allt tycker jag, medan min vännina från canada säger att min engelska är jävligt bra och att jag hänger med i samtal och växlar språk från svenska till engelska och tillbaka igen helt naturligt. Det blir ofta så för oss, om hon inte finner ett ord på svenska så säger hon det på engelska och vips pratar vi engelska istället.
Men som några av er skrev så blev jag bråkig istället, ställde till med en hel del konflikter både på lektioner och raster.