Inlägg från: alexander2011 |Visa alla inlägg
  • alexander2011

någon mer som har märkt att semper lemolac har blivit skummig?

Nidra skrev 2011-11-20 17:02:23 följande:
    Glömde säga att semper har gjort om lemolacen enligt nya direktiv från eu och ska nu täcka barns behov upp till sex månader istället för fyra. Detta gäller förpackningar med datum 2011-09-19.
    det reagerade jag oxå på. har för mig att man kunde gå över innan till steg 2 vid 4 månaders ålder men nu står det 6 månader ist. blev fundersam över detta. har sj märkt att lemolacens konsistens har blivit jätte knepig. skummig, grötig nästan o pojken får inte i sig allt. den gammla var mycket bättre.
  • alexander2011

jag ska ringa semper nästa vecka o klaga!!!! funderar starkt på att byta till NAN ist. jag ska ha pengarna tillbaka. jag laddar alltid upp med välling för en hel månad framåt. har 6 paket hemma :(

• alexander2011
    Blondie82 skrev 2011-12-08 21:44:28 följande:
    Jag bytte till NAN faktiskt och nu ser nästan flaskan ut att vara diskad när min son druckigt upp ;) Så jag kommer köra på NAN från och med nu!
    jag ska pröva det. nan pro1 är samma som lemolacen eller?
  • alexander2011
    Cloudberry skrev 2011-12-08 22:49:18 följande:
    Tyvärr inte. Pro har magbaciller, gamla lemolac hade citronsyra som ökade magsyran och den var jag skeptisk till först men eftersom den bröt ned mjölkproteinernainsåh ja till slut att den var bra.

ok vilken nan ska jag använda som är likvärdig?
  • alexander2011
    Cloudberry skrev 2011-12-08 23:07:18 följande:
    Finns ingen.

Det fanns bara en lemolac och den har de tagit bort. Jag har en pojk som inte tål mjölk men den gamla tålde han hyfsat. Den nya tål han inte alls så jag har fått gå över till den enda han tål, Neocate.
    ok :( inte för att grabben har problem med magen men är rädd för att han ev kommer få problem med förstoppning om han får den vanliga. vet inte hur hans mage kommer reagera på det. vilken ska jag ta. han har ingen allergi som jag har märkt än.
  • alexander2011
    Blondie82 skrev 2011-12-09 12:02:05 följande:
    Jag var också rädd att min son skulle få problem med magen om jag bytte men tänkte att man kan ju testa. Har kört med vanliga nan 1 och det har gått jättebra. Inget magont eller förstoppning!! Så du kan ju alltid testa och se, hoppas det funkar för er också!!

ja jag ska pröva :) vad skönt att det funkade bra för er. ska se vad min lillgrabb tycker om det hihi
  • alexander2011
    Cupcake1985 skrev 2011-12-12 20:29:16 följande:
    Åh fler som inte gillar nya babysemp. Min lilla på 4 månader har vägrat att äta upp det sista i flaskan pga skummet. har även börjat spy mer och när jag pratat med andra säger de att barnen spyr mer av babysemp än av NAN. Så imorgon blir det en tur till affären. Hur har ni gått över från babysemp till NAN?
    inte än men jag ska göra slut på den sempern som jag har kvar. har 2 st av den gammla sempern hemma inna de bytte receptet. av den nya sätte rhan lättare i halsen och får mer gaser. måste bero på skummet. ska pröva den vanliga nan men jag får gå över sucsesivt (eller hur det stavas). nån skopa nan i semper några dagar o öka senare.
Svar på tråden någon mer som har märkt att semper lemolac har blivit skummig?