Inlägg från: Blondie82 |Visa alla inlägg
  • Blondie82

någon mer som har märkt att semper lemolac har blivit skummig?

Samma här! Bytte till min nya burk igår och förvånades först och främst över att de har större mått nu än innan samt att det känns som det ligger en vit klibbig beläggning i hela flaskan :( Känns inte alls kul att ge min son det. Tänker gå mer till affären och handla nan istället! Någon som vet om de gjort ändringar i vanliga babysemp 1 också eller är det bara semp lemulac??

• Blondie82

Men nan behöver man inte blanda i 100 gradigt vatten. Nu är min kille så pass stor att jag inte behöver koka upp allt vatten utan kokar bara det till 40 grader och blandar, sedan drickklart. frågan är om man kan börjar med nan istället eller om den också skummar sig :( dumma nya regler!!

• Blondie82

Jag bytte till NAN faktiskt och nu ser nästan flaskan ut att vara diskad när min son druckigt upp ;) Så jag kommer köra på NAN från och med nu!

• Blondie82

Jag var också rädd att min son skulle få problem med magen om jag bytte men tänkte att man kan ju testa. Har kört med vanliga nan 1 och det har gått jättebra. Inget magont eller förstoppning!! Så du kan ju alltid testa och se, hoppas det funkar för er också!!

• Blondie82

Jag är glad att jag bytte till nan. Tycker skummet är jättekasst och jag förstår att bebisarna spyr och inte vill äta! Nu blir det nan varje gång!!

• Blondie82
    Bullen i ugnen skrev 2012-03-20 10:05:51 följande:
    Någon som har upplevt att skummet går ned i tarmen och bildar gaser? Min dotter har kolik redan och vill inte att det ska bli värre. Gav henne en flaska lemolac nu och tyckte att det blev väldigt mycket skum i flaskan...
    Jag upplevde att det blev mer gaser i magen så jag bytte till NAN och då blev det mycket bättre!
Svar på tråden någon mer som har märkt att semper lemolac har blivit skummig?