Inlägg från: Cloudberry |Visa alla inlägg
  • Cloudberry

någon mer som har märkt att semper lemolac har blivit skummig?

Nej den skummade mer förr och hade mycket finare pulverkonistens, dessutom så var den gamla surgjord vilket betydde att min mjölkallergiske pojk kunde äta den, han tål inte alls den nya för det är inte surgjord, den gamla hade citronsyra på plats fyra i innehåll, den nya har citronsyra på plats sjutton.  Idioterna valde dessutom medvetet att inte skriva att det var ett nytt recept på förpackningen så han fick allergiska problem ganska omgående.

Värdelöst och jag hopppas att hela Semper går i konkurs. 

• Cloudberry
    Blondie82 skrev 2011-12-01 21:24:13 följande:
    Samma här! Bytte till min nya burk igår och förvånades först och främst över att de har större mått nu än innan samt att det känns som det ligger en vit klibbig beläggning i hela flaskan :( Känns inte alls kul att ge min son det. Tänker gå mer till affären och handla nan istället! Någon som vet om de gjort ändringar i vanliga babysemp 1 också eller är det bara semp lemulac??
    Nan är också omgjord.
  • Cloudberry

Alla ersättningar har nytt recept för att matcha de nya direktiven på att det ska passa till 6 månader. En töntig regel och ett sämre recept.

Hade jag kunnat amma så hade jag kämpat upp mjölken alla ggr.

• Cloudberry
    alexander2011 skrev 2011-12-08 22:19:03 följande:
    jag ska pröva det. nan pro1 är samma som lemolacen eller?
    Tyvärr inte. Pro har magbaciller, gamla lemolac hade citronsyra som ökade magsyran och den var jag skeptisk till först men eftersom den bröt ned mjölkproteinernainsåh ja till slut att den var bra.
  • Cloudberry
    alexander2011 skrev 2011-12-08 22:57:26 följande:
    ok vilken nan ska jag använda som är likvärdig?
    Finns ingen.

Det fanns bara en lemolac och den har de tagit bort. Jag har en pojk som inte tål mjölk men den gamla tålde han hyfsat. Den nya tål han inte alls så jag har fått gå över till den enda han tål, Neocate.
Svar på tråden någon mer som har märkt att semper lemolac har blivit skummig?