• knisse

Löshår.

Kan någon som har haft extensions berätta lite om det. var ligger nackdelarna och vad finns det för olika system osv.

Har igentligen toppen har men vill ha lite förändring utan att klippa ner det

Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • Svar på tråden Löshår.
  • knisse

ingen?
    na ja vad är väll en bal pa slottet.

Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • sippelina1

Hmm, det finns mängder av olika typer. Tex keratin som sitter väldigt bra men som sliter enormt på ditt eget hår och som tar lång tid att sätta i och ta ur. Så finns det microringar som är bättre för håret. Det finns också tejp, det sliter inte alls lika mycket och går väldigt snabbt att sätta i och blir jättesnyggt!! Och så finns det ju Be Gorgeous som är som en variant av microringar, det sägs vara det som sliter minst av allt på håret och det tar bara nån timme att sätta i och är snabbt att ta ur.

Man kan ju också ha clips om man inte vill ha det för mer än någon dag i taget.

Vart bor du?

• knisse
    sippelina1 skrev 2011-11-16 08:28:24 följande:
    Hmm, det finns mängder av olika typer. Tex keratin som sitter väldigt bra men som sliter enormt på ditt eget hår och som tar lång tid att sätta i och ta ur. Så finns det microringar som är bättre för håret. Det finns också tejp, det sliter inte alls lika mycket och går väldigt snabbt att sätta i och blir jättesnyggt!! Och så finns det ju Be Gorgeous som är som en variant av microringar, det sägs vara det som sliter minst av allt på håret och det tar bara nån timme att sätta i och är snabbt att ta ur.

Man kan ju också ha clips om man inte vill ha det för mer än någon dag i taget.

Vart bor du?
    oj det later ju som en hel vetenskap!
    jag bor i tyskland och hade väll tänkt mig nagot som är snällt mot haret men det ska sitta kvar och inte vara nagot att snäppa fast.
    jag känner mig som ett ufo har ingen koll alls.
    att det lär vara dyrt är nagot jag har koll pa i allafall
  • Bumblebeegirl
    knisse skrev 2011-11-16 16:43:40 följande:
    oj det later ju som en hel vetenskap!
    jag bor i tyskland och hade väll tänkt mig nagot som är snällt mot haret men det ska sitta kvar och inte vara nagot att snäppa fast.
    jag känner mig som ett ufo har ingen koll alls.
    att det lär vara dyrt är nagot jag har koll pa i allafall
    Gå in på Rapuntzel.se tror jag det är. Skitbra sida, där hittar du allt du behöver!! Lycka till
  • knisse
    Bumblebeegirl skrev 2011-11-16 17:11:47 följande:
    Gå in på Rapuntzel.se tror jag det är. Skitbra sida, där hittar du allt du behöver!! Lycka till
    oh man tackar!
  • knisse
    Bumblebeegirl skrev 2011-11-16 17:11:47 följande:
    www.rapunzelofsweden.se/

är det denhär?
  • RedInk

Det är nog den hon menar, en vanlig sida att köpa löshår ifrån.

Har bara haft clips-extensions själv så har inte så mycket erfarenhet, men fick se en väns hår bli helt förstört av den där limmade varianten. Sliter nåt otroligt på håret, så har du tunt hår tycker jag bara det är att glömma, då är nog microringar eller något bättre.

Har hört talas om när man flätar håret för att sedan sy fast extensions? (Flätorna är i hårbotten och syns alltså inte) Ska dock klia rätt duktigt...    

• knisse
    RedInk skrev 2011-11-16 17:24:03 följande:
    Det är nog den hon menar, en vanlig sida att köpa löshår ifrån.

Har bara haft clips-extensions själv så har inte så mycket erfarenhet, men fick se en väns hår bli helt förstört av den där limmade varianten. Sliter nåt otroligt på håret, så har du tunt hår tycker jag bara det är att glömma, då är nog microringar eller något bättre.

Har hört talas om när man flätar håret för att sedan sy fast extensions? (Flätorna är i hårbotten och syns alltså inte) Ska dock klia rätt duktigt...    
    jag kikade pa filmerna där pa sidan. men att jag skulle fixa att pula in nagot själv är bara att glöma. jag behöver nog ett profs annars kommer jag se ut som ett fagelbo i huvet.
  • RedInk

Haha, ja det är lite knixigt. Men frisörer kan använda sig av microringar och sånadär andra metoder. Men prata med en frisör så kan de ju bedöma kvaliten på ditt hår och bestämma den mest lämpliga metoden.

• knisse
    RedInk skrev 2011-11-16 18:24:38 följande:
    Haha, ja det är lite knixigt. Men frisörer kan använda sig av microringar och sånadär andra metoder. Men prata med en frisör så kan de ju bedöma kvaliten på ditt hår och bestämma den mest lämpliga metoden.
    ha lite knixigt delar av det dom gjorde fick ju spetsknypling att se utt att vara nafgot för nybörjare i tumvanatar...

jag ska nog knata in hos en bra frisör och fraga.
    jag undrar fortfarande över hur pass det sliter pa haret och hur det funkar att ha i vardagen osv.
Svar på tråden Löshår.