Inlägg från: Furstinna |Visa alla inlägg
  • Furstinna

Varför är det så spännande att se unga föräldrar med osunda värderingar?

Fanny b skrev 2011-11-16 10:26:09 följande:
    En mamma i Unga mödrar fick jobb som säljare för mobiltelefoner, och enligt henne hade hon bra meriter som det, innan hon fick barn. Hon pratade också om att satsa på sin karriär.

Generellt så tycker jag att många av de problem som mammorna har i detta program verkar vara problem, som alla föräldrar oavsett ålder, kan råka ut för. För att kunna sätta gränser för sitt barn, kan nog många föräldrar tycka är svårt. Att mammor blir lämnade av sina män, är ju inte heller något ovanligt. När det gäller mamman som vill ha en bil som hon inte har råd till, så håller jag med om att hon är ekonomiskt oansvarig, men ser man i lyxfällan är det många äldre personer som lider av samma åkomma.

När det gäller MTV:s program om blivande mammor, så tror jag de söker efter sådana typer av mammor, för underhållningen i dessa program verkar gå ut på att filma unga par, som är omogna, men ska ha barn, men har inte ordnat det för sig när det gäller framtiden, utan i de flesta fall nöjer sig mamman med att bo hemma hos sina föräldrar, medans pappan sticker när barnet väl är fött, för det blir för jobbigt. För det är sådant som säljer.

Jag tror dessutom man betalt dessa unga mödrar i MTV att säga den där obligatoriska sista repliken "jag va inte redo, eller jag ångrar mig"
  • Furstinna
    Munchies skrev 2011-11-16 13:14:40 följande:
    Man kan bli "världens bästa mamma" fast man är 15, jag har aldrig påstått något annat. Men det säger sig självt att 15-åriga mammor är mer omogna än 30-åriga, de har inte utvecklat samma konsekvenstänkande som vuxna mammor har gjort. Därmed kan man garanterat hitta fler unga mammor som inte sköter sitt föräldraskap jämfört med äldre. Klart det är lättare att hitta idioter till föräldrar i en grupp med osäkra, unga mammor.

Jag tror också 15 åringar är mer omogna och mindre redo. Men osäkra är de flest nyblivna mammor oavsätt ålder. Sen är väl de flesta i denna serie iaf över 18? Och då är man faktiskt vuxen.
  • Furstinna

Jag undviker denna serie, tycker det är pinsamt. Jag fick barn när jag va 20 och jag har aldrig fattat vad som är så jävla konstigt med de. Detta är ju extremfall, där saker inte gått särskilt bra. Jag kan inte känna igen mig alls

Svar på tråden Varför är det så spännande att se unga föräldrar med osunda värderingar?