Ryggskott - jag jävlar i mig dör av smärta. Tips?
Fick ryggskott på fredag morgon, svimmade nästan av smärtan. Förmodligen är det någon låsning i ryggen eller liknande, som kom av en felaktig rörelse. Jag tränar mycket normalt sett, två-tre gånger i veckan, så det beror inte på taskiga muskler. I vilket fall, fredag efter den initiala smärtexplosionen kom tog jag en värktablett (vanlig alvedon) och maken smorde voltarensalva i ryggslutet, sen gjorde jag några ryggövningar och gick till jobbet. Det gick hyfsat faktiskt. Promenerade ganska länge på eftermiddagen och på kvällen hade jag bara lite ont.
Lördag morgon, vaknade smärtfri, trodde det var över. När jag skulle sätta mig på toaletten föll jag ihop, så ont gjorde det. Fick kissa stående över toan till slut. Tog värktablett, smorde salva och tog en lång promenad. Till kvällen var det definitivt bättre, lite svag värk bara. Gick på en middagsbjudning och det gick fint. Tills vi kom hem. Kunde inte sova natten mellan lör och sön, det gjorde så ont, så ont. Igår hade jag jätteont hela dagen, försökte vila, göra ryggövningar och stå/gå så mycket som möjligt.
Inatt har jag knappt sovit alls, har ont hela tiden. Nu är jag på jobbet, står vid fönstret istället för att sitta vid skrivbordet, för det går verkligen inte att sitta ner. Vad ska jag göra? Promenader och ryggövningar hjälper en liten stund, sedan blir det tusen resor värre än innan jag började röra på mig. På 1177 står det bara att man ska vara i rörelse, gå på jobbet etc så kommer det gå över, men jag fan dör snart om jag inte får vara smärtfri en liten stund! När jag går ser det ut som att jag gjort i byxan, hur jag än försöker räta på ryggen...