Nu så är det igång!
Jag vill bara börja med att säga att det är jättebra det du gör när du vill bli donator.
Om du undrar mer om processen att bli donator så vet jag att Venus här på FL har blivt godkänd som det. Jag tror också att jag har läst att hon skulle genomföra en donation också så då kan hon berätta hur det var också.
Som Maskrosen säger så är processen densamma som vid en IVF fram t o m det s k äggplocket (ÄP). Det är det moment som de flesta oroar sig mest för, bl a för att det ska göra ont. Fast det är oftast inte så farligt eftersom man får så mycket smärtstillande. Jag minns inte så mycket av mitt faktiskt. Har man många ägg så kan man få ont dagarne efteråt. Jag hade inte så många men kände av lite, fast inte så farligt för dagen efter åkte vi och storhandlade.
Om du vill läsa så har jag i min DB dels en sammanfattning av mina tankar under försöket och hur jag mådde under tiden. Dessutom har jag en längre beskrivning av hur en IVF går till där du kan läsa åtminsotne delar.
Jag hoppas att du känner att du vill fortsätta och bli äggdonator när du lär dig mer också, och att du blir godkänd