*******Jag blåste liv i min fågel som var nästan dött*****
Jag tänkte dela med mig nånting som jag har gjort, det kanske nån som läser detta har nyttja av.
Två av mina fåglar ha dött, ena var före vinter, då när jag tvättade honom,och slarvade och inte torkade honom ordentligt som jag brukade göra alltid 1-2 ggr i månad,
Så det verkade den hade frusit ( trotts att jag hade extra element nära honom)
Den andre fågeln,dött i somras,av stress,och oljud,kanske värme.
Jag blev väldig ledsen,när fåglarna dog.
I sig av allt att bedömma,fåglarna var gamla,och sjuka innan.men jag alltid klaga på mig själv ( att jag kunde göra bättre ) och jag har haft jätte dålig samvete ,mådde jätte illa efteråt.
Idag hände igen,
Min nyamf,luktade illa,
Jag tvättade honom med tvål, och jag inte torkade honom, utan ställde honom,vid fönstret mot gården,där han brukar sitta .
Han var väldig sur på mig,för att han inte gillar bada/bli tvättat.
Han hoppade ner,och gömde sig ett par gånger och jag plokade upp honom,och ställde igen vid fönstret.
Jag satte vid dator,och några minuter senare,gick i köket och tittade efter honom.
Oj, han var helt utan liv,inga liv i hans ögon,fötter,vingar m.m.
Hans huvud föll,han var helt utan liv.
Jag gjorde som man gör i första hjälpan.jag tryckte några gånger kring hans hjärta,slog några (för att han ska få chok,och blåste luft via hans näbb.
Inga liv fortfarande.
Jag har mycket värma händer,Jag masserade hans kropp,och blåste ett par gånger luft i honom.
Han är så rolig,söt,social och snäll fågel,
Jag började tänka på honom,den tiden som han var hos mig, och jag bad till Gud ( trotts att jag är atteist,och inte tror på Gud ).Jag började gråta.
Fågeln kom i liv, han var frusen, och jag värmade honom,och nu sitter han igen på mitt bord,och vill pussas,och vill leka som vanligt.
Då och då jag lyfter honom och pussar honom,.
Så här ha hänt mig i alla fall, jag tänkte dela med mig, kanske någon ha nyttja av det.
Första hjälpen ,det fungerar även för djur.