Anonym (prekärt) skrev 2013-06-20 20:24:39 följande:
Aj aj aj, inte bra alls! Har å andra sidan inte försökt så intensivt, lär besöka detta liv från andra sidan om jag ska gå i dessa kval in i döden....
Jag föreslog en bowlingfika på stan förut, hon sa att hon hade lite mycket att renovera på huset men sa att hon skulle kolla hur det såg ut framöver. sen har hon inte hört av sig och nu när det är semestertider syns vi inte så mycket sådär naturligt. Ett tag tänkte jag smsa henne och fråga lite fint hur det blir med fikan men det känns alldeles för påträngande
OM det nu är så att hon inte vill ses hade hon ju ett bra tillfälle att smita undan nu, och jag vet inte om hon bara haft mycket att göra (eller det vet jag att hon har, men hon är en sån som fixar "allt") eller om hon försöker få mig att fatta att jag ska backa.
Vi har haft en del telefonkontakt för någon månad sedan och innan det eftersom vår gemensamma exkille strular. Nu är det lite lugnare så jag vet inte om hon bara försöker glömma och gå vidare....
Men jag älskar henne.
Vad tråkigt att det inte lossnade iom ditt trevliga förslag!
Att hon inte tackar ja direkt eller hör av sig kan ju bero på många saker, alla är inte negativa. Här är några alternativ till tolkning:
1. Hon förstår att du är intresserad av mer än vänskap och vill signalera att så inte är fallet från hennes sida.
2. Hon förstår inte att du är intresserad av mer än vänskap och har inte tänkt tanken själv heller, hon har mycket att göra hemma.
3. Hon är intresserad av mer än vänskap men blir nervös och vågar inte ta steget att tacka ja.
4. Hon är intresserad av mer än vänskap och hoppas nu att du ska återkomma om fikaförslaget för själv vågar hon inte.
5. Hon är intresserad av mer än vänskap och tänker återkomma men det är väldigt mycket hemma nu.
Fortsätt rapportera, och lycka till!