Lucy Cat skrev 2011-11-19 23:14:09 följande:
Men är du på riktigt? Klart jag generaliserar utifrån vad jag VET. Jag kan inte svara på hur resterande svarta människor reagerar på ordet, det jag kan göra är att utgå ifrån mina vänner och dig. Och där står det nu 20-1 om ordet neger är okej att användas eller inte.
Sen skulle jag vilja be dig att läsa om mina texter utan att fastna på ordet neger, då hade du märkt att jag inte försvarat varken användandet eller oanvändandet av ordet. Jag IFRÅGASATTE - vilket är en stor skillnad.
Är i allra högsta grad på riktigt, en person som blivit hånad för min hudfärg under hela uppväxten, bland annat med ordet neger.
20-1? Är det här en tävling av något slag för dig? Det står inte 20-1, det står kanske det utifrån vad din begränsade värld. Det är dock barnsligt/okunnigt att skapa din egna statistik utifrån det, eller vad det nu är du håller på med.
Ska du förklara för mig att det jag blivit hånad för inte räknas för att andra personer du känner inte bryr sig? Du tror inte att dina 20 svarta vänner skulle brytt sig om de blivit skrikta efter på stan med det ordet? Om de blivit uthängda på nätet med det, slagna, bespottade?
Det tror jag att de hade.
Jag orkar inte läsa om dina texter.