Anonym skrev 2011-11-12 12:45:46 följande:
Jag hade en gång en kompis som var neger...han sa att man skulle få säga neger för det är vad han är och han tar inte illa upp sålänge ingen säger JÄVLA neger...Det har hetat negerbollar i alla år men det ska helt plötsligt ändras för att folk e så sjukt rädda för att bli klassade som rasister....negrerna själva har typ inget emot det! Känner många med olika utländsk bakgrund och är själv halv arab och jag förstår inte dessa jävla diskussioner...tycker nästan att svart är värre än neger för de är inte svarta. Färgad...det visar ju bara att man anser att han/hon är en färgad vit (standard då eller??) man pratar om raser fast vi är samma ras....alltså lägg ner!! neger är inget negativt men diskussionerna kring det är!
Neger är EN specifik grupp i Afrika, som är en enorm kontinent. Jag har haft vänner från ex.Etiopien, och dom kan inte kallas för neger. En vän blev grymt förolämpad av att bli kallad neger, inte för att hon inte är mörkhyad utan för att det inte är vad hon är, och i hennes hemland(etiopien) så är neger ett skällsord; ungefär som att kalla någon för norrman här kanske.. fast mkt mer allvarligt.
Men att vi är samma ras, det skriver jag under på! Bara olika hudfärg och olika nationaliteter, men alla har samma röda blod och är så väldigt lika under den huden.