riboflavin skrev 2011-11-12 14:34:34 följande:
Om du hade läst texten så ser du att jag faktiskt skriver:
"jag förstår dessutom att du använder ordet i syfte att bevisa en poäng och inte insinuerar att jag tar betalt för sexuella tjänster"
Jag skrev dessutom att ordet neger kan anses kränkande, och att jag just därför inte använder det av respekt för folk omkring mig, men neger och negerboll är två olika ord, med olika betydelser.
Om ordet svart är negativt laddat för dig, så är ordet svart i meningen "en svart boll" endast desktiptivt i mina ögon.
Du får gärna ha en annan åsikt, så länge som du respekterar att jag inte håller med och inte blir kocko när jag inte ändrar mig eftersom dina argument i mina ögon inte håller.
De negativa känslor som vissa har inför ordet neger förstår jag inte hur man kan överföra på ett annat ord med samma stam.
Vad som är negativt laddat för moig behöver inte vara det för större delen av landets befolkning och anses därför inte som kränkande. Hur svårt kan det vara att förstå? De fåniga som vill påstå att neger är att jämställa med negro bevisar bara sin egen okunnighet.