Inlägg från: Anonym (Zzz) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Zzz)

Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?

Jag orkar inte riktigt läsa alla korkade kommentarer. Har det kommit fram något svar på varför det är så viktigt?

Det enda jag har hört är "jag har alltid sagt så", det är ju förstås ett väldigt bra argument (!?) men det kanske finns fler?

• Anonym (Zzz)

Jag förstår fortfarande inte poängen med att använda ett ord som jag vet att många tar illa upp av när det finns andra ord att använda. Gör du?

• Anonym (Zzz)
    orpon skrev 2011-11-14 20:09:01 följande:
    Vad är problemet med ordet neger? Ska ordet guling oxå strykas ur ordlistan? Och den där anmälningen som gjordes mot kina-puffarna, vilket trams!
    Vinet Cato Negro då, ska det oxå förbjudas???? 
    Kallar du människor för guling?
  • Anonym (Zzz)
    pthc skrev 2011-11-16 21:42:45 följande:
    Jag är upplyst av den här tråden, jag ska genast sluta på rasistiska program och filmer från usa där negrer kallar sig själva för negers eller nigros, FY FAN vilka jävla rasister.

Annars så kan man konstatera att i det kränkta landet sverige är alla kränkta och är dom inte kränkta så försäkrar vi dom att dom är det punkt.
    Precis som det är okej att kalla tjocka för tjockisar eftersom vissa av dom kallar sig själva det?

I vilka länder blir svarta inte kränkta av att bli kallade negrer menar du?
  • Anonym (Zzz)
    Anonym skrev 2011-12-06 10:15:38 följande:
    Fel i vad?
    Du kommer med något popostrious förslag om att negrer har varit slavar de senaste 100 åren och blandar in slavhandel som historisk bakgrund till ett ord. Påstår du att du har belägg för detta så tycker jag verkligen att du ska skicka in dina fakta till bla. Svenska akademin så tar de nog bort ordet ganska omedelbart.

Gå istället vidare med informationen som jag gav dig om hetvägg och tala om för mig vad som är skillnaden på att förbjuda vissa kränkande ord och andra inte?

Byt ut ordet neger så kommer det att ersättas av "jävla xxx" ändå. Och sen? Ska ordet xxx förbjudas? Visserligen så utvecklas språken med tiden men det skulle bli ett jävla utbytande av ord, onödigt.
    Är det fler ord du gärna vill hålla kvar vid? Kallar du begåvningshandikappade för idioter? Människor med downs syndrome för mongon?
Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?